Wśród trzech laureatów konkursu „Teenagers in action”, którego organizatorem był Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, znalazły się gimnazja z: Gródka (gmina Gródek, woj. podlaskie), Lucienia (gmina Gostynin, woj. mazowieckie) oraz Płaskiej (gmina Płaska, woj. podlaskie). Uczniowie tych szkół zdobyli uznanie komisji konkursowej, składającej się z przedstawicieli Fundacji EFRWP i Wydawnictwa Macmillan.

Pod hasłem „Zrób coś dla swojej społeczności”, uczniowie gimnazjów mieli za zadanie zlokalizować problem i zrealizować projekt, który pomoże go zmienić. – Oceniany był pomysł, sprawne zaplanowanie i przeprowadzenie działań, różnorodność podejmowanych inicjatyw, ciekawa i przystępna relacja, a także efekty, jakie przyniosły zrealizowane działania – wyjaśnia Krzysztof Lipiński, koordynator programu Youngster, zastępca dyrektora generalnego Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej.

Laureaci trzech najwyżej ocenionych projektów oraz nagrody publiczności (projekt „Little red riding hood” wykonany przez uczniów z gimnazjum w Marciszowie w woj. dolnośląskim), przyjadą na dwudniowy pobyt do Warszawy, gdzie czeka ich szereg atrakcji.

Komisja konkursowa przyznała również wyróżnienia – zasłużyło na nie 8 prac. Ich autorzy otrzymają książki w języku angielskim i inne drobne upominki. Wszyscy uczestnicy konkursu dostaną też pamiątkowe dyplomy. 

Od 2007 roku celem działań w ramach programu Youngster jest wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego. Program nauki tego języka jest adresowany do wszystkich chętnych uczniów klas trzecich szkół gimnazjalnych, w tym zwłaszcza pragnących kontynuować naukę w szkołach ponadgimnazjalnych, kończących się maturą. Zajęcia języka angielskiego stanowią uzupełnienie i rozszerzenie programu nauczania języka angielskiego w gimnazjum w ramach obowiązującej podstawy programowej.

Celem programu Youngster jest zapewnienie młodzieży szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich dodatkowych zajęć edukacyjnych, które będą miały wpływ na wyrównanie szans edukacyjnych tej młodzieży w dostępie do szkół ponadgimnazjalnych w miastach. Od 2009 roku jest to stały program dotacyjny Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, w którym obecnie uczestniczy ponad 130 gimnazjów.

Podobał się artykuł? Podziel się!