- Chcemy się specjalizować. Wchodzić w te segmenty rynku ochrony, czy odżywiania roślin, gdzie potrzebne jest doradztwo, gdzie potrzebna jest wiedza fachowa. Ścisła współpraca z najlepszymi fachowcami jest po to abyśmy mieli informację pewną. Jest bardzo dużo produktów na rynku, są dystrybutorzy, którzy sprzedają, są koncepcję koncernowe, ale my mamy zawsze swoje koncepcję. Dlaczego? Dlatego, że mając kilku głównych dostawców, bazuję tu na środkach ochrony roślin możemy ułożyć najlepszy program i to właśnie staramy się robić. Prowadzimy własne doświadczenia, prowadzimy też aktywną sprzedaż - powiedział podczas konferencji w Gdańsku 18 czerwca Dariusz Wyczling, dyrektor Działu Sprzedaży i Agronomii PROCAM.

Jak dodał, firma pracuje nad poprawą produktów, nad doradztwem, nad monitoringiem zagrożeń upraw. - Spotykamy się z rolnikami - 3-4 razy w roku na warsztatach polowych - tydzień, 10 dni przed jakimś ważnym momentem, podczas ich prac polowych i rozmawiamy, pokazujemy jakie są problemy. Rolnicy też przywożą jakieś okazy problematyczne i staramy się rozmawiać, znaleźć rozwiązania, wykorzystać i dobrać odpowiednie środki - zaznaczył Wyczling.

Na co stawiają? - Bezpośrednie doradztwo, autorskie pakiety, oczywiście doradztwo indywidualne to jest bardzo ciężkie do wykonania, ponieważ np. w tym roku sezon zaczął się 15 kwietnia, trwał on krótko 5-6 tygodni. Ciężko jest więc pojechać w pole i obejrzeć wszystko. My mamy sprawdzone rzeczy, które na 95 proc. się sprawdzają - jeżeli rolnik wykona to we wskazanych terminach, skorzysta z ogólnie udostępnianych przez firmę informacji oraz wiedzy pracowników terenowych - dodał Dariusz Wyczling.

Podobał się artykuł? Podziel się!