PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

MRiRW: "Polska smakuje" pod takim szyldem będzie promowana polska żywność

MRiRW: "Polska smakuje" pod takim szyldem będzie promowana polska żywność Sekretarz stanu J. Bogucki podczas konferencji prasowej; Fot. MRiRW

"Polska smakuje" - to hasło, z którym ma kojarzyć się promocja polskiej żywności na świecie - mówił w środę wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki, przedstawiając na konferencji prasowej opracowaną przez resort strategię promocji żywności.



Ministerstwo rolnictwa opracowało strategię promocji żywności, która opiera się na idei spójnej, dynamicznej i ukierunkowanej polityki promocji produktów żywnościowych, dostosowanej do potrzeb sektora rolno-spożywczego. Przyjęte rozwiązania oparte zostały na bazie dokumentów programowych: Programu działań MRiRW na lata 2015-2019 oraz Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - poinformował wiceminister Bogucki.

Jak zaznaczył, żywność promowana jest przez cały czas, ale często tym działaniom brakuje spójności i koordynacji. Opracowana przez resort strategia ma zwiększyć konkurencyjność polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost rozpoznawalności marki polskich produktów i pozytywny wizerunek polskiej żywności. Strategia ma też doprowadzić do zwiększenia wartości wywozu polskiej żywności, dywersyfikacji kierunków eksportu m.in. poprzez otwieranie nowych rynków zbytu.

Wiceminister dodał, że współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych wpłynie na lepsze wykorzystanie środków unijnych (m.in. przeznaczonych na promocję) i krajowych przeznaczanych na ten cel (m.in. pochodzących z Funduszy Promocji).

"W tym celu strategia określa jednolite ramy komunikacji, w których rekomenduje się stosowanie w działaniach promocyjnych lub informacyjnych dotyczących produktów żywnościowych, spójnego znaku słowno-graficznego +Polska smakuje+, który jednoznacznie będzie się kojarzył z polskim sektorem rolno-spożywczym" - powiedział wiceminister. Chodzi także o zsynchronizowane w czasie i przestrzeni działań promocyjnych poprzez wspólną powierzchnię wystawiennicza na targach, jak też stosowanie jednolitego przekazu, że polskie rolnictwo jest innowacyjne, polska żywność jest wysokiej jakości, naturalna i smaczna - tłumaczył.

Strategia wyznacza priorytetowe kierunki promocji, które koncentrują się na 14 perspektywicznych rynkach. Są to: w Azji - Chiny i Tajwan, Indie, Japonia, Singapur, Wietnam, Kazachstan; w Afryce - Algieria, Egipt, Republika Południowej Afryki; w Ameryce Północnej - Kanada, USA; w Europie Wschodniej - Białoruś, na Bliskim Wschodzie - Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Iran - wyliczał Bogucki. Zaznaczył, że produkty rolno-spożywcze będą też promowane w krajach unijnych, które są największym odbiorcą polskiej żywności.

Jednostką koordynującą, sprawującą nadzór nad realizacją strategii jest resort rolnictwa, natomiast promocją będzie zajmował się Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - zaznaczył Bogucki. Równocześnie zauważył, że realizacja tych zadań nie będzie możliwa, jeżeli nie włączą się do niej firmy spożywcze, które zainteresowane są eksportem jak również placówki dyplomatyczne na świecie - podkreślił wiceszef resortu rolnictwa.

Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w 2016 r. wartość eksportu żywności wyniosła 24,3 mld euro i była o 1,9 proc. wyższa niż w 2015 r. Import w tym czasie wzrósł o 7,6 proc. do 17,3 mld euro. Nadwyżka eksportu nad importem była na poziomie 7 mld euro tj. o 10 proc. zmniejszyła się w stosunku do 2015 r.

W pierwszej połowie tego roku dynamika eksportu rolno-spożywczego wyraźnie wzrosła, jego wartość osiągnęła 12,8 mld euro. Eksperci prognozują, że w 2017 wartość eksportu przekroczy 26 mld euro i w porównaniu z rokiem 2003 poprzedzającym akcesję, zwiększy się ponad 5,5 krotnie. W handlu zagranicznym żywnością dominują produkty przetworzone. Największe znaczenie ma wywóz produktów mięsnych i podrobów oraz handel tytoniem i papierosami.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • maniek 2017-11-30 09:56:13
    Zdrowa zywnosc ;)
  • partia miejska 2017-11-30 07:54:17
    dlaczego dopłacaja?bo wszystkie partie w Sejmie to partie antymiejskie dopóki partia miejska nie wygra wyborów złodziejstwo bedzie kwitło
  • Skargi do UE! Praworządność? 2017-11-29 20:14:53
    Największa w historii powojennej Polski afera gruntowa, masowych zmian przeznaczenia gruntów rolnych wszystkich klas na cele nie rolnicze 2011-2014rok w związku z modernizacjami gruntów z środków Unijnych gdzie właściciele gruntów nawet nie otrzymali stosunku prawnego wobec ewidencji gruntów. W związku z ustawą z dnia 10 lipca 2015 roku o zmianie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U.2015 poz.1338 która narusza zasady współżycia społecznego) podpisaną przez Andrzeja Dudę 27 sierpnia 2015roku wprowadzili następujące zmiany tylko dla rolników: 1) w art. 4 w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29 i 30 w brzmieniu: „29) zwartej zabudowie – rozumie się przez to zgrupowanie nie mniej niż 5 budynków, za wyjątkiem budynków o funkcji wyłącznie gospodarczej, pomiędzy którymi największa odległość sąsiadujących ze sobą budynków nie przekracza 100 m; 30) obszarze zwartej zabudowy itd. Oficjalnie niszczą obręby miejskie i zasady od dziesiątków lat przyjęte, po dwóch latach władztwa PiS w Polsce i wcześniejszą aferą gruntową celem dobra porządku prawnego po przywróceniu gruntów w obrębach miast do stanu pierwotnego zrobili z „Nas dziadów”, ograbili Nas ze wszelkich dóbr osobistych. Łachudry, złodzieje z obrębów gmin nie płacą nawet należnych podatków VAT od obrotu tymi gruntami , dlaczego uczciwi podatnicy ZUS jeszcze dopłacają tym bandziorom do emerytur KRUS !
  • Klient 2017-11-29 18:29:33
    Zdrowa żywność na nawozach chemii i antybiotykach GMO i hormonach
  • Montezuma 2017-11-29 18:20:07
    Czy ktoś rozumie po co jest ten Miś? "Tym Misiem otwieramy oczy niedowiarkom...".
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.102.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!