Grupa została wybrana na podstawie przeprowadzonego w 2009 r. badania, które wykazało, że komunikat skierowany do niej będzie najbardziej efektywny. Ministerstwo Środowiska zachęcało Polaków do świadomego i zgodnego z zasadami ekologii obchodzenia się ze śmieciami. Przygotowujemy się do osiągnięcia standardów, które inne kraje europejskie zdołały już wypracować, ratując się przed utonięciem w śmieciach. Ale o skuteczności zmieniającego się prawa decyduje jego przestrzeganie i codzienne nawyki każdego z nas. Dbanie o środowisko nie jest zarezerwowane dla rządów. Każdy z nas codziennym zachowaniem ma wpływ na swoje otoczenie. Stąd właśnie pomysł przeprowadzenia kampanii.

Główny Konserwator Przyrody Janusz Zaleski uznał kampanię prowadzoną w 2010 roku za udaną, sprawiła ona, że pojęcie „grzechu ekologicznego" stało się znane. Obecnie 81% Polaków twierdzi, że ma wpływ na poprawę stanu środowiska. Ten 10 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2008 - to wynik największej dotąd kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska „Nie zaśmiecaj swojego sumienia" (wg PBS DGA).