PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa strategia turystyczna woj. warmińsko-mazurskiego

Nowa strategia turystyczna woj. warmińsko-mazurskiego Fot. Shutterstock

Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego uznał, że region "to coś więcej niż jeziora i lasy" i w nowej strategii promocji zamierza mocniej niż dotąd zaakcentować małe miasteczka, w których żyje się spokojnie, zdrową żywność i wydarzenia kulturalne.



W piątek w Olsztynie zaprezentowano założenia nowej strategii turystyki dla Warmii i Mazur do 2025 roku. Marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin podczas konferencji prasowej poinformował, że zaktualizowano obecnie obowiązujący dokument, ponieważ "zmieniły się realia".

- W ostatnich 10 latach nastąpił ogromny rozwój turystyczny regionu, powstały hotele o różnych, w tym i najwyższych standardach, baza gastronomiczna, infrastruktura drogowa i lotnisko. To sprawiło, że warunki rozwoju turystycznego są inne od tych sprzed kilku lat - przyznał Brzezin.

Turystyka, obok meblarstwa i produkcji zdrowej żywności oraz tzw. ekonomii wody, należy do najważniejszych gałęzi przemysłu w Warmińsko-Mazurskiem. Dotąd osiami turystycznymi były Kraina Wielkich Jezior Mazurskich oraz Kanał Elbląski.

- Teraz chcemy wyjść nieco dalej i szerzej - powiedział Brzezin i poinformował, że samorząd regionu chce silniej niż dotąd promować miasteczka zrzeszone w sieci promującej naturalny, powolny i zdrowy styl życia - Cittaslow. W regionie do tej sieci należy 20 miasteczek, m.in. Lidzbark Warmiński, czy Dobre Miasto. Na rewitalizację tych miasteczek samorząd regionu zarezerwował 200 mln zł. Marszałek Brzezin przyznał, że to do lokalnych samorządów należy decyzja, czy sięgną po te środki, czy będą się zmieniały tak, by być bardziej atrakcyjne dla gości.

- Mamy taką nadzieję, bo już np. Lidzbark Warmiński przygotowuje się do modernizacji amfiteatru, czy prac wodnych na Łynie - poinformował Brzezin.

W ocenie autorów nowej strategii turystycznej atrakcyjne dla turystów mają być imprezy i wydarzenia kulturalne, których już teraz w miasteczkach Cittaslow nie jest mało. Poza tym do przyjechania w te strony mają kusić lokalne bazary ze zdrową żywnością, czy przydomowe małe wytwórnie naturalnych, zdrowych produktów. Z badań przeprowadzonych na potrzeby aktualizacji strategii turystycznej woj. warmińsko-mazurskiego wynika, że turyści są bardzo zainteresowani regionalnymi kulinariami.

Z prezentacji nowej strategii wynikało, że wypromowanie małych miasteczek znacznie zwiększy ruch turystyczny w regionie, a mimo to nie będzie on uciążliwy, ponieważ liczba gości "rozłoży się" na kilkadziesiąt oddalonych od siebie o kilkanaście, czy kilkadziesiąt kilometrów miejsc.

Samorząd regionu zamierza także mocniej niż dotąd promować szlaki kulturowe, których w regionie jest sporo - najbardziej znanym jest szlak związany z Mikołajem Kopernikiem.

Tegoroczny sezon turystyczny na Warmii i Mazurach był wyjątkowo udany. W ocenie Brzezina miała na to wpływ sytuacja międzynarodowa. - I na tej niepewnej sytuacji my jako region możemy wygrać. Sądzę, że możemy przekonywać do przyjazdu do nas nie tylko turystę z Europy, ale i całego świata - przyznał. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.128.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!