PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polscy producenci papryki protestują przeciw reklamie przyprawy. Wzywają koncern do zaniechania emisji

Polscy producenci papryki protestują przeciw reklamie przyprawy. Wzywają koncern do zaniechania emisji Czy kontrowersyjna reklama zniknie z telewizji okaże się wkrótce. foto: Shutterstock

Autor: Grzegorz Tomczyk

Dodano: 08-04-2018 08:25

Tagi:

Plantatorzy papryki z podradomskiej gminy Przytyk wezwali koncern Unilever do wycofania z emisji telewizyjnej reklamy przyprawy, w której zachwalana jest papryka z Hiszpanii.



Gmina Przytyk to centrum „paprykowego zagłębia” pod Radomiem, które dostarcza paprykę nie tylko na rynek krajowy, ale również na eksport. Plantatorów oburzyła reklama jednej z przypraw, w której argumentem przemawiającym na najlepszą jakością i smakiem ma być fakt, iż w składzie przyprawy znajduje się najlepsza papryka, bo hiszpańska.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP z siedzibą w Przytyku w liście otwartym wzywa koncern Unilever do wycofania telewizyjnego spotu, bo zdaniem rolników wprowadza on konsumentów w błąd i deprecjonuje zalety i jakość polskiej papryki. Wspomniany list został rozesłany również do mediów, Ministerstwa Rolnictwa, organizacji rolniczych, oraz do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W liście czytamy m.in.: „My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem, niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków. (…)

Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej. Produkowana na naszym subregionie papryka jest rozpoznawalna i przez konsumentów doceniana nie tylko na naszym polskim rynku, ale także jest eksportowana do innych krajów w Europie. Dlatego niezrozumiały dla naszych producentów papryki jest przekaz, który niesie państwa reklama. (…) Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów.”

Przy okazji polscy producenci zwracają uwagę, że tego typu reklamy są niedopuszczalne w odniesieniu do wszelkich polskich produktów rolnych, szczególnie zaś owoców i warzyw. Takie medialne przekazy niszczą dobrą markę polskiej produktów.

Koncern Unilever ustosunkował się do listu polskiego zrzeszenia. W przesłanej odpowiedzi zapewnia, że nie zamierzał wspomnianą reklamą wpływać na wizerunek producentów papryki w Polsce i y jego zamysłem nie było wywołanie negatywnych odczuć polskich plantatorów.

„Wspomniana reklama jest częścią większej kampanii przypraw. Wśród nich posiadamy również te, które pochodzą od polskich producentów, takie jak kminek oraz tymianek, a w przyszłości planujemy poszerzenie gamy przypraw pochodzących z Polski o kolejne produkty” - pisze Michał Krygier, dyrektor Unilever Polska. Jednocześnie dyrektor zaprosił zarząd stowarzyszenia spod Radomia na spotkanie, w celu omówienia problemu i wypracowania kompromisu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Janosik 2018-04-09 07:03:08
    przecie polacy to patrioci i lubią wszystko co zachodnie.
  • Lubicz 2018-04-08 20:32:11
    To juz im 500 Plus na lewo brane nie wystarcza?
  • Tel_605 075 802 2018-04-08 13:26:25
    Sprzedam wapno granulowane dostępne opakowania worek lub BIG bag zapraszam do wspulprace pozdrawiam
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.15.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!