Łączny koszt akcji to 4 956 861,06 euro. Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” dotyczy świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Skierowana jest na rynek Korei Południowej, Wietnamu oraz USA.

Głównym celem kampanii jest wzrost eksportu europejskiego mięsa na rynkach wyżej wymienionych krajów oraz pogłębienie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji mięsa ze Starego Kontynentu. UPEMI chce również, aby mięso z Europy kojarzone było z najwyższą jakością, tradycją wytwarzania i wysokimi standardami produkcji. Dlatego też swój przekaz kierować będzie do profesjonalistów, liderów opinii (w tym dziennikarzy) i konsumentów.

W ramach akcji przewidziane są między innymi działania reklamowe w mediach, produkcja materiałów informacyjno-promocyjnych, uczestnictwo w targach, bezpośrednie spotkania z branżą spożywczą i konsumentami, organizacja tour study  i działania public relations.  

Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” finansowana jest w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej, 30 proc. podchodzi z budżetu krajowego, a pozostałe 20 proc. to środki Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Kampania jest kontynuacją dotychczasowych działań UPEMI. Ma na celu utrwalenie efektów, jakie zostały osiągnięte przez akcje „Stół pełen smaków” i „Tradycja, jakość i europejski smak”. A warto dodać, że w wyniku tych akcji wzrósł eksport polskiego mięsa do Korei Południowej, polskie firmy są również obecne w Wietnamie. Podobał się artykuł? Podziel się!