Wrzesień to tradycyjnie czas jesiennych targów Polagra. W tym tygodniu do Poznania przyjechali producenci żywności. Polagra i inne targi - w Polsce i za granicą - są dla nich okazją do prezentacji wyrobów i nawiązania kontaktów handlowych. Targi to forma promocji najbardziej powszechna, ale nie jedyna.

Przedsiębiorcy wykorzystują różne możliwości by zachęcić handlowców i konsumentów do swoich produktów. Reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe czy różnego rodzaju ulotki to sposoby promocji indywidualnej. Można by powiedzieć, że w dobie wolnego rynku każdy powinien dbać o własne interesy. Ale wielkość sprzedaży wyprodukowanej w kraju żywności to nie tylko sprawa poszczególnych. Przekłada się ona również na dochody rolników, zatrudnienie, rozwój całej gospodarki i stan budżetu państwa.

Dlatego także obowiązkiem rządu jest włączenie się w promocję rodzimej żywności poprzez specjalne programy, dofinansowanie udziału firm w targach, wystawach, patronowanie konkursom, pośredniczenie w kontaktach międzynarodowych.

Źródło: Agrobiznes