Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50 proc.), budżetu krajowego (30 proc.) oraz konsorcjum producentów (20 proc.). Kampania "Życie miodem słodzone" jest realizowana w ramach mechanizmu "Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej".

Zdaniem prezesa Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych Zbigniewa Pęcaka, miód jest tak zdrowy, że powinien "zagościć w każdej kuchni". Dodał, że Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem spożycia pozostajemy daleko w tyle.

Z danych Stowarzyszenia wynika, że roczna produkcja miodu w Polsce wynosi ok. 14 tys. ton, a średnie spożycie miodu na osobę wynosi około 0,35 kg. Natomiast przeciętny Europejczyk zjada około 1-1,5 kg miodu rocznie.

Kampania będzie trwała dwa lata. Zakończy się we wrześniu 2009 roku. Działania w ramach kampanii skierowane będą zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku miodu i produktów pszczelich.

Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji - miód jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich.

Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi konsumentów na historię miodu jako naturalnego produktu spożywczego z długą tradycją, od wieków obecnego w diecie człowieka i powszechnie wykorzystywanego w kuchniach całego świata.

W stacjach ogólnopolskich, regionalnych i kanałach tematycznych będzie można zobaczyć spot reklamowy. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii www.zyciemiodemslodzone.info, która ma stać się kompendium wiedzy o miodzie i jego wykorzystaniu w przepisach kulinarnych oraz w pielęgnacji urody.

Źródło: PAP

Podobał się artykuł? Podziel się!