Kampania ARiMR promująca,  za pośrednictwem piątej części serialu "Ranczo",  PROW na lata 2007 - 2013, zakwalifikowana została do ścisłego  finału w konkursie na najlepszy innowacyjny projekt komunikacyjny dotyczący rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012).  Tegoroczny konkurs, który jest wyjątkowy m.in. ze względu na obchody 50-lecia Wspólnej Polityki Rolnej UE, cieszy się ogromnym zainteresowaniem i nieformalnie określany jest jako rywalizacja o przyznanie „rolniczych Oskarów”.  Zgodnie z regulaminem konkursu, o nagrody można się było ubiegać w kilku kategoriach, a w każdej z nich do ostatecznej rozgrywki zostały nominowane po trzy najlepsze projekty.   Kampania ARiMR,  po pokonaniu wcześniejszych etapów konkursowych, znalazła się w finałowej trójce najbardziej cenionej i prestiżowej kategorii : INNOWACYJNA KOMUNIKACJA. Decydująca rozgrywka  odbędzie się 10 grudnia w Brukseli, w czasie uroczystej gali konkursowej.

Nominowana do ubiegania się o główną nagrodę  kampania ARiMR polegała na wykorzystaniu w piątej części serialu "Ranczo", emitowanej w 2011 r.,  tzw. idea placement.  W ramach podpisanej umowy z TVP,  w każdy z 13 odcinków tej edycji serialu wplecione zostały wątki związane z wdrażanym przez ARiMR PROW na lata 2007-2013.  Scenarzyści serialu wspólnie z ARIMR wprowadzili tematykę PROW 2007-2013 do dialogów bohaterów serialu.  PROW 2007-2013, z którego wdrażanie odpowiada ARiMR,  był też promowany w krótkich filmikach pokazujących „kulisy powstawania”   poszczególnych odcinków V edycji Rancza  oraz zwiastunach zachęcających do oglądania serialu.  Ten pomysł na popularyzację w całym społeczeństwie możliwości skorzystania ze środków rozdzielanych w ramach PROW 2007-2013 oraz efektów osiągniętych dzięki wypłaconym już środkom okazał się wielkim sukcesem, bowiem każdy  odcinek piątej serii "Rancza" oglądało średnio 6,65 mln widzów.

O wejściu kampanii ARiMR do finału konkursu (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012) zadecydowało niezależne Jury  złożone z wybitnych  europejskich eksportów ds. komunikacji społecznej oraz specjalistów  w dziedzinie Wspólnej Politytki Rolnej.

O tym, że kampania ARiMR znalazła się wśród trzech najlepszych zrealizowanych projektów poinformował 21 listopada br. Departament Komunikacji Społecznej ARiMR przedstawiciel Komisji Europejskiej,  która zorganizowała ten konkurs.  Warto przy tym dodać, że już wcześniejsze zakwalifikowanie kampanii ARiMR promującej PROW 2007-2013 w serialu "Ranczo",  do tzw. szerokiego finału konkursu  CAP COMMUNICATION AWARDS 2012,  było ogromnym sukcesem. Oznaczało bowiem, że już wtedy została  ona wpisana przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej do bazy danych, która zawiera najlepsze projekty w dziedzinie społecznego komunikowania w Europie. Dzięki temu kampanię promocyjną przygotowaną przez ARiMR będą mogli poznać mieszkańcy całej UE i będzie ona przedstawiana jako przykład godny naśladowania w innych państwach.

Podobał się artykuł? Podziel się!