PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Smak – nowy element promocji regionów

Smak – nowy element promocji regionów Rogale Świętomarcińskie, fot. Wikipedia/Radomil

Strategie marketingowe regionów sięgają po zmysł smaku. Eksperci podkreślają, że powstające w Polsce nowe szlaki kulinarne są idealnym uzupełnieniem tradycyjnej formy turystyki regionalnej.



Magnesy z lokalnymi zabytkami, kubki, długopisy czy latarki z herbem miasta, mimo, że nadal chętnie wykorzystywane w promocji przez samorządy, swoje złote lata mają już za sobą. Jak powiedział PAP wicemarszałek województwa wielkopolskiego Krzysztof Grabowski, w ostatnim czasie to właśnie smak i dziedzictwo kulinarne regionu jest najlepszym i najbardziej atrakcyjnym "produktem turystycznym i promocyjnym".

- Wielkopolanie mogą być dumni z wielu lokalnych produktów; pasztetów i salcesonów grodziskich, wielkopolskiego sera smażonego, miodów wielkokwiatowych, naturalnych lodów, czy tradycyjnych napoi alkoholowych - mówił Grabowski.

Wśród największych "atrakcji kulinarnych" Wielkopolski wymienić należy także m.in. Rogale Świętomarcińskie, pyry z gzikiem oraz gęsinę. Swoje smaki promocyjne ma także słynący z pierników Toruń, znana z kartaczy Suwalszczyzna, czy Mazowsze, które na imprezach targowych promuje się hasłem "Mazowsze Pachnące Papryką".

Grabowski zaznaczył, że "regionalne smaki są w stanie zachęcić do odwiedzenia danego regionu i przyciągać odwiedzających (…) Co ważne, poza promowaniem całego regionu dzięki lokalnym smakom, widzimy, że również powiaty dostrzegają konieczność i potrzebę promocji swoich produktów w jeszcze większy sposób" - podkreślił.

Poza dużymi miastami, w których powstają szlaki kulinarne, smak doceniają także mniejsze miejscowości. Władze wielkopolskiego Kalisza od początku roku promują miasto tradycyjnymi andrutami, czyli słodkawymi, cienkimi waflami wypiekanymi w Kaliszu od początku XIX w.

Skuteczność wykorzystywania smaku w promocji regionu potwierdzają organizacje turystyczne, które wskazują turystykę kulinarną jako alternatywę i uzupełnienia do tradycyjnych form zwiedzania.

- Kierując się własnym podniebieniem często podróżujemy za danym smakiem, nierzadko dopiero później wybieramy destynację. Jeśli kogoś fascynuje kuchnia śródziemnomorska będzie szukał państw w rejonie morza Śródziemnego. Jeśli natomiast ktoś preferuje piwo i kuchnię około piwną, będzie się zastanawiał czy np. Octoberfest nie jest dla niego idealnym celem podróży. I coraz częściej kolejność jest właśnie taka - powiedział Jakub Pindych z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT).

- Turyści mają też wciąż rosnące wymagania, co jest także impulsem do rozwoju lokalnych gastronomii, które już nie tylko maja nakarmić turystę, ale i zaspokoić jego ciekawość. Na przestrzeni ostatnich lat widzieliśmy w całej Polsce powrót do kuchni regionalnej, która nie jest już tylko biesiadna, tłusta, staropolska, ale potrafi mieć niesamowite lekkie, nowoczesne wydania, sięgając po lokalne produkty i tradycje receptury - dodał.

Podobnie wygląda także zainteresowanie targami gastronomicznymi. Rozpoczynające się w sobotę targi "Smaki Regionów" przyciągnęły ponad 200 lokalnych producentów żywności z 16 województw, a organizatorzy spodziewają się w tym roku nawet 30 tys. odwiedzających. W niedzielę w Poznaniu będzie miał natomiast miejsce finał ogólnopolskiego konkursu "Nasze Kulinarne Dziedzictwo - Smaki Regionów" organizowanego przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.103.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!