Piekarze nie kryją niezadowolenia z zaistniałej sytuacji.

Jak wynika z danych IERiGŻ przeciętny Polak zjada rocznie 54 kg pieczywa. Jest to o 40 proc. mniej niż w latach 90-tych.Takie zachowanie na rynku jest po prostu wynikiem zmian upodobań wśród konsumentów. Elementem, który może wpływać na takie tendencje jest moda na odchudzanie oraz zdrowy tryb życia. 

Z kolei młynarze zacierają ręce. Nie mają powodów do zakłopotania. Pomimo, iż sprzedaż pieczywa spada, mąka jest sprzedawana cały czas na tym samym poziomie. Jest to składnik wykorzystywany do produkcji bardzo wielu produktów, nie tylko pieczywa. 

Dane mogą być jednak niemiarodajne. Nie uwzględnia się w nich spożycia pieczywa w restauracjach oraz fast-foodach. Są to jednak miejsca, gdzie spożywa się posiłki coraz częściej. Ponadto wraca moda na pieczenie chleba i bułek w gospodarstwach domowych. Coraz więcej osób chce samodzielnie przyrządzać pieczywo i dodawać do niego własne składniki.