Dla wielu gospodarstw produkcja mięty, dziurawca czy melisy może być dodatkowym źródłem dochodów. Polska jest największym w Europie producentem ziół. Ich uprawą zajmuje się ponad 20 tys. gospodarstw, a łączna powierzchnia upraw wynosi 35 tys. hektarów.

W Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich do końca 2013 roku na promocję produktów zielarskich jest ponad 30 milionów euro. Ale aby skorzystać z tych pieniędzy plantatorzy muszą założyć grupę producentów i mieć pomysł jak promować i zachęcać do kupowania ziołowych produktów.

Celem tego programu jest zwiększenie popytu na produkty spożywcze objęte systemami, jakości żywności, drugim celem jest wspieranie grup producenckich w skład, których wchodzą podmioty, które aktywnie uczestniczą w tych systemach. Trzecim nie mniej ważnym celem jest zwiększenie zainteresowania konsumentów tematyką, jakości żywności.

Dofinansowanie może wynieść nawet 70 proc. poniesionych kosztów takich jak: reklama w mediach, promocja w punktach sprzedaży, udział w pokazach i targach branżowych.

W programie PROW po 2013 roku środków na rozwój branży zielarskiej będzie mniej. Może więc warto już teraz skrzyknąć się z sąsiadami i zacząć wspólnie sprzedawać zioła?

Źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!