PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Znaczenie rodzinnych gospodarstw rolnych

Znaczenie rodzinnych gospodarstw rolnych

Komisja Europejska 2 sierpnia 2013 roku uruchomiła konsultacje publiczne na temat „Znaczenia rodzinnych gospodarstw rolnych, najważniejszych wyzwań i priorytetów w przyszłości”. Potrwają one do 11 października br. – informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.



W konsultacjach mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani - osoby indywidualne, a także organizacje związkowe, organizacje pozarządowe, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, instytuty badawcze i uczelnie wyższe. Aby wziąć udział w konsultacjach należy wypełnić kwestionariusz dostępny na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi KE.


Opinie nadesłane w ramach konsultacji zostaną wykorzystane przez KE na konferencji „Rolnictwo rodzinne - dialog na rzecz zrównoważonego i stabilnego rolnictwa w Europie i na świecie", która ma się odbyć 29 listopada 2013 r. Jej tematem będzie znaczenie rolnictwa rodzinnego, wyzwania i problemy, przed którym stoi oraz priorytety, jakimi trzeba się będzie kierować w przyszłości. Konferencja jest organizowana w związku z ogłoszeniem przez ONZ roku 2014 Międzynarodowym Rokiem Rolnictwa Rodzinnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (20)

  • lumbago 2013-08-10 19:48:54
    jeden juz ma wydłuzona płatnosc, to puka do niego komornik a ja za sprzedza jednego byka wezme taka sama cene jak ktos inny za 100 , a na duzej ilosci to wiecej oszukaja tylko ale trzeba sprzedawac a nie pieprzyc teoretyczne frazesy, najlepiej to postawic biedronke z płodami rolnymi a zepsutym towarem karmic swinie wtedy nic sie nie zmarnuje
  • JKC 2013-08-10 14:34:15
    oraz niższym cenom przy zakupie środków produkcji że o wydłużonych terminach płatności nie wspomnę
  • kissmy... 2013-08-10 12:35:10
    artykuł niewiele wyjaśnia - skłania raczej do rozważań, na wsi jest największa szara strefa ale wyłącznie pod względem kryterium obszarowego/powierzchniowego, najlepszym lekiem dla struktury agrarnej i ilości gospodarstw i finansów publicznych byłby podatek katastralny (ale PSL się na to raczej nie odważy),

    spółdzielnią czy inną formą zrzeszenia oczywiście powinien zarządzać profesjonalista realizujący postawione cele, tutaj pozwolę sobie przytoczyć przykład GieeSów, które ze zrzeszenia rolników całkowicie się przekształciły, obecnie działają raczej na korzyść swoich pracowników (duża liczba zatrudnionych przy słabych wynikach) i z rolnictwem mają już niewiele wspólnego nawet zatraciły swoje funkcje społeczne, a gdyby były zarządzane przez specjalistę nie dywersyfikowałyby działalności w bliżej nieokreślonym kierunku lecz byłyby świetnym przykładem łączenia w jednym podmiocie integracji pionowej oraz poziomem bez zbędnych kosztów i obciążeń podatkowych (cała nadwyżka zostawałaby u rolnika dzięki wyższym cenom uzyskiwanym ze sprzedaży płodów rolnych czy też zwierząt)
  • JKC 2013-08-10 08:23:50
    Lider = menadżer. I tym liderem nie musi być stowarzyszony rolnik. Może być ktoś z zewnątrz jeśli ma ku temu predyspozycje.
  • arszczecin 2013-08-09 23:48:04
    trochę odbiegliśmy od tematu :)
    tutaj trochę przykurzony art p. Solskiej p.t. "droga ślimaka" , tak nas widzą...

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dzierzawcy.opole.pl%2Fdroga%2520slimaka.doc&ei=oGIFUsjsDIGxtAa5qYCQBw&usg=AFQjCNHvbFDGkmgrmlMccd8HcpJAKAFGtw&sig2=g4nS8lJ74kc7n1rsrswMHQ&bvm=bv.50500085,d.Yms&cad=rja
  • kissmy... 2013-08-09 23:16:49
    analizowałem kiedyś umowy ze spółdzielniami w podlaskim - to prawie jak pakt z diabłem, podstawa grupy to dobry lider, więc jeśli produkt jest jednorodny i wysokiej jakości to nie problem go dobrze sprzedać, oczywiście częste zmiany odbiorcy nie wchodzą w grę, ale można zbudować zdywersyfikowaną sieć odbiorców i ograniczać ryzyko
  • arszczecin 2013-08-09 23:03:25
    kissmy, nie do końca, w lutym lub marcu miałem prawie 0.1 zł/l więcej niż gość oddający do grupy ( zbliżony litraż i parametry) . dziś jest 0.01 -/+
    tu problemem są odległości , ilość dostawy, i co 2 dzień odbiór. melczarnie też nie za bardzo lubią z grupami współpracować.
    ciekawe co chłopakom wyjdzie. największy opór jest z wypowiedzeniem kontraktów, większość dostawców jest uwiązana pożyczkami w mleczarniach, a okres wypowiedzenia to - czas trwania kredytu plus rok karencji.
  • kissmy... 2013-08-09 22:44:15
    na mleku w grupie są najlepsze pieniądze, rozmawiałem kiedyś z osobą prowadzącą mleczarzy w wlkp i targali mleko do Łowicza za 20gr ponad rynek, o obniżce kosztów nie wspomnę
  • arszczecin 2013-08-09 22:13:50
    patrzcie 4 osoby a jeden głos :)
    ale grupy? raczej nie wypali, u mnie, w mleku, problemem to odległości pomiędzy członkami. choć chłopaki zaczynają działać w okolicy. idzie to opornie ale...
    @ kissmy, co do tych smaków. to nie musi być renta zacofania, to może być b. dobry pomysł, tylko te obwarowania prawne.
    choć w dalszym sąsiedztwie rolnik zbudował minimleczarnie, i z tego co mówią radzi sobie dobrze...
  • kissmy... 2013-08-09 21:57:21
    i to jest właśnie niewłaściwa orientacja, na konfliktach tracą bez wyjątku wszyscy ich uczestnicy, natomiast w przypadku współpracy wszyscy zyskują "ot co"
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.156.51.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!