Znaczna część realizowanych i planowanych inwestycji w polskich portach jest skierowana do tych branż.

OT Logistics przygotowany jest na obsługę logistyczną łańcucha dostaw oraz przeładunki przede wszystkim portowe i eksport polskich zbóż.

Silną częścią firmy jest dział spedycji, który jest w stanie odebrać produkty z miejsca wytworzenia i poprzez łańcuch przeładunkowy dostarczyć do miejsca przeznaczenia.

OT Logistics posiada duże terminale w portach w Gdyni, Świnoujściu i Gdańsku (w budowie). Są wśród nich terminale zbożowe.

W Świnoujściu w trakcie realizacji jest duża inwestycja, która pozwoli udostępnić w listopadzie br. magazyn dla zbóż twardych o pojemności 90 tys. ton, zwiększyć dobową ratę przeładunkową do 10 tys. ton i umożliwić grawitacyjny rozładunek wagonów zbożowych o pojemności 6 tys. ton na dobę. W drugiej fazie projektu do końca 2020 r. wybudowany zostanie system taśmociągów i przenośników umożliwiających dostarczanie zboża bezpośrednio na statek i zwiększenie dobowej raty przeładunkowej do 25-30 tys. ton na dobę.

W porcie w Gdyni wybudowany został magazyn o pojemności 20 tys. ton zbóż, a wkrótce powierzchnia magazynowa zostanie zwiększona do 35 tys. ton. Umożliwi to rozładunek do 70 ciężarówek przywożących zboża na dobę. W planach jest również wprowadzenie od września br. możliwości rozładunków wagonów zbożowych.

Terminal (hub) w Gdańsku ma być ukończony w 2019 r. Łącznie powierzchnia magazynowa w I fazie inwestycji ma osiągnąć 190 tys. ton zbóż. Możliwości przyjęcia i rozładunku wagonów i ciężarówek będą sięgać około 18 tys. ton na dobę.

Oferta przewozowa rozszerzana jest o nowoczesne składy kolejowe do transportu zboża: łatwe do obsługi i o dużej ładowności. Rośnie znaczenie tego transportu ze względu na niższy koszt niż samochodowego.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!