PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Portowe inwestycje logistyczne dla sektora agro

Portowe inwestycje logistyczne dla sektora agro Dyrektor Andrzej Staliński mówił o inwestycjach w portach przeznaczonych dla działu agro; Fot. WD

Jak poinformował w czasie „Debaty Przedżniwnej” dyrektor Andrzej Staliński z Segmentu Produktów Agro z OT Logistics S.A., w strategii firmy poczesne miejsce zajmuje rolnictwo i przemysł rolno-spożywczy.



Znaczna część realizowanych i planowanych inwestycji w polskich portach jest skierowana do tych branż.

OT Logistics przygotowany jest na obsługę logistyczną łańcucha dostaw oraz przeładunki przede wszystkim portowe i eksport polskich zbóż.

Silną częścią firmy jest dział spedycji, który jest w stanie odebrać produkty z miejsca wytworzenia i poprzez łańcuch przeładunkowy dostarczyć do miejsca przeznaczenia.

OT Logistics posiada duże terminale w portach w Gdyni, Świnoujściu i Gdańsku (w budowie). Są wśród nich terminale zbożowe.

W Świnoujściu w trakcie realizacji jest duża inwestycja, która pozwoli udostępnić w listopadzie br. magazyn dla zbóż twardych o pojemności 90 tys. ton, zwiększyć dobową ratę przeładunkową do 10 tys. ton i umożliwić grawitacyjny rozładunek wagonów zbożowych o pojemności 6 tys. ton na dobę. W drugiej fazie projektu do końca 2020 r. wybudowany zostanie system taśmociągów i przenośników umożliwiających dostarczanie zboża bezpośrednio na statek i zwiększenie dobowej raty przeładunkowej do 25-30 tys. ton na dobę.

W porcie w Gdyni wybudowany został magazyn o pojemności 20 tys. ton zbóż, a wkrótce powierzchnia magazynowa zostanie zwiększona do 35 tys. ton. Umożliwi to rozładunek do 70 ciężarówek przywożących zboża na dobę. W planach jest również wprowadzenie od września br. możliwości rozładunków wagonów zbożowych.

Terminal (hub) w Gdańsku ma być ukończony w 2019 r. Łącznie powierzchnia magazynowa w I fazie inwestycji ma osiągnąć 190 tys. ton zbóż. Możliwości przyjęcia i rozładunku wagonów i ciężarówek będą sięgać około 18 tys. ton na dobę.

Oferta przewozowa rozszerzana jest o nowoczesne składy kolejowe do transportu zboża: łatwe do obsługi i o dużej ładowności. Rośnie znaczenie tego transportu ze względu na niższy koszt niż samochodowego.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!