Całkowity budżet programu wynosi 2 999 899,00 euro, z czego 1 499 949,00 euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej, a dodatkowo 2,1 mln zł będzie stanowiło dofinansowanie z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Kampania "Makarony Europy" jest już 5 kampanią, której realizacja rozpoczęła się w przeciągu ostatnich 6 miesiącach. Łączny budżet wszystkich kampanii wyniesie 16 428 671 euro - historycznie najwięcej od 2004 r. Kampanie te przewidują działania promocyjne wobec ważnych grup żywności wytwarzanych w Polsce tj. drobiu, jabłek, soków owocowych i warzywnych czy makaronów.

Istnieje również duża szansa, iż jeszcze w 2012 r. rozpocznie się realizacja kolejnych dwóch kampanii, które są aktualnie przedmiotem oceny Komisji Europejskiej. Kampanie te dotyczą:
- wołowiny wysokiej jakości produkowanej zgodnie z krajowym systemem jakości QMP;
- mleka i produktów mleczarskich
a ich łączny budżet wynosi ponad 4 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!