PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rynki trzecie

Polska branża mięsna coraz poważniej inwestuje w rynki Dalekiego Wschodu. Głównie japoński, koreański, a nawet chiński. Zdaniem właścicieli zakładów mięsnych możliwości eksportu są ogromne. To czego wciąż jednak brakuje, to kampanii promującej polskie mięso. Mimo wielu starań im dalej, tym nasze firmy mniej widać.



Problemy z odblokowaniem rosyjskiego rynku oraz spora konkurencja w Unii, zmusiła polskie zakłady mięsne do szukania nowych odbiorców poza Europą. Od kilkunastu miesięcy nieliczne zakłady mięsne mają prawo eksportu mięsa do Japonii i Korei. Są to jednak niewielkie ilości, bo polskim firmom nadal brakuje tam promocji – uważają przedstawiciele branży. Dlatego kontrakty na dostawy towaru podpisywanie są okresowo a wysyłane ilości naprawdę śladowe. Polskie zakłady mięsne zamierzają stać się jednak bardziej widoczne zarówno w Korei, Japonii a nawet w Chinach.

– „Musimy się zebrać w sobie, jako polski przemysł mięsny i wspólnie wystąpić i sprzedawać to mięso pod tytułem np. „Mięso Europejskie” – uważa Józef Konarczak, właściciel zakładów mięsnych.

Apetyty polskich eksporterów podsyca nie tylko dostępność tamtejszych rynków ale także ceny. Azjaci płacą stosunkowo najwięcej ale i wymagania co do jakości wysyłanego mięsa są równie wysokie. W marcu, Komisja Europejska zdecydowała o dofinansowaniu promocji polskich wyrobów wędliniarskich na dalekowschodnim rynku. Do wydania mamy 1 mln 700 tys. euro. Połowę środków pochodzi ze wspólnotowego budżetu, 30 proc. z resortu rolnictwa. Na pozostałe 20 proc. składają się sami właściciele promowanych zakładów wędliniarskich.

Źródło: Radosław Bełkot/Agrobiznes

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.141.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!