Ostatnio wyraźnie aktywizowały swoje starania o polski rynek dwaj najwięksi ukraińscy producenci. Grupa "Nemiroff", która weszła na nasz rynek w ub. r., kupując polskiego dystrybutora "Legro", planuje do końca 2007 r. zwiększyć sprzedaż w Polsce prawie trzykrotnie - do 2 mln półlitrowych butelek, a w 2008 r. - do 3 mln. w porównaniu z 750 tys. butelek w 2006 r. Najważniejszym celem "Nemiroffa" na polskim rynku jest zwiększenie dystrybucji – do opanowania 5 proc. polskiego rynku wódki.

Za "Nemiroffem" na polski rynek zwrócił uwagę jego konkurent - Grupa "Image-Holding" ("Chortycia"), przedstawicielstwo której w Polsce pracuje już od paru lat. Firma "Chortycia" prowadzi rozmowy z czterema największymi dystrybutorami alkoholu w Polsce: "CEDC Group", "Sobieski", "Alti Plus" i "Żywiec Trade". „Do końca 2008 r. otworzymy w Polsce swój pierwszy dom handlowy i zaczniemy budować system bezpośredniej dystrybucji" - deklaruje przedstawiciel "Chortycia Polska" Tadeusz Koczbierski.

Zdaniem eksperta z " Podobał się artykuł? Podziel się!