Wystawa prezentuje najważniejsze innowacje w rolnictwa, obszarze zdrowia, a także zaawansowanych tworzyw 21 liter motta Bayer: „Science For A Better Life" - przybrało formę 2-metrowych, interaktywnych modułów. Misję firmy wyjaśniono za pomocą konkretnych przykładów - począwszy od litery „S" (jak „science"), przez „A" (jak „Aspirin"), po literę „I" (jak „innowacje").

Ważnym elementem jest tematyka zrównoważonego rozwoju, symbolizowana m.in. przez moduł „CO2 jako surowiec" - Bayer wykorzystuje ten związek jako źródło węgla do produkcji pianek poliuretanowych. Kolejnym przykładem jest „E" (jak „wydajna energetycznie mobilność") - Bayer zapewnia lekkie tworzywa, które pozwalają ograniczyć ilość potrzebnego pojazdom paliwa.

Wystawa prezentuje istotne dla życia milionów ludzi innowacje Bayer, m.in. cząsteczki celowane (pomagające we wcześniejszym wykrywaniu nowotworów), mrozoodporne nasiona (ten walor jest szczególnie istotny w naszym klimacie), Solar Impulse (pierwszy na świecie samolot na energię słoneczną, który - dzięki tworzywom Bayer - jest bardzo lekki).

Ekspozycja ma charakter multimedialny i interaktywny - wszystkich eksponatów można dotykać, a każdy z modułów wyposażono w atrakcyjne elementy, takie jak gry, kamery, filmy, mikroskopy. Dzięki temu nauka przybrała bardzo praktyczny, ‘dotykalny' wymiar.

Ekspozycji w Warszawie towarzyszy ogłoszenie wyników badań opinii społecznych Pokolenia Y (osób w wieku 20-35 lat) i ich stosunku do innowacji i osiągnięć nauki w codziennym życiu. O wnioskach z badań oraz ścisłym związku rozwoju nauki i innowacyjności z podnoszeniem jakości życia dyskutowali eksperci: dr Izabella Anuszewska, Dyrektor Działu Badań Millward Brown oraz prof. Władysław Wieczorek - oddany studentom prorektor Politechniki Warszawskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!