PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Syngenta ogłasza sześć zobowiązań

Syngenta ogłasza sześć zobowiązań

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Syngenta

Dodano: 18-01-2014 09:54

Wyżywienie rosnącej populacji świata to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stoi rolnictwo. Dlatego Syngenta ogłosiła sześć zobowiązań dla planety, z których chce się wywiązać do 2020 roku.



Coraz więcej ludzi, coraz mniej zasobów

Na naszej planecie przybywa codziennie 200 tysięcy ludzi. Ale gwałtowny przyrost ludności to tylko jeden z elementów złożonego problemu. W tym samym czasie postępująca urbanizacja i erozja gleby sprawiają, że co sekundę tracimy obszar ziemi uprawnej wielkości boiska do piłki nożnej. Maleją również globalne zasoby wody, brakuje rąk do pracy, a energia staje się coraz droższa. Natomiast społeczności wiejskie - odpowiedzialne za wytwarzanie żywności - w wielu krajach na świecie wciąż zmagają się z ubóstwem.

Jedna planeta, sześć zobowiązań

Syngenta chce włączyć się w rozwiązanie tych problemów, dlatego firma ogłosiła niedawno inicjatywę The Good Growth Plan. To sześć zobowiązań, które Syngenta chce zrealizować na całym świecie do 2020 roku. Syngenta deklaruje, że:

  • podniesie średnią wydajność największych światowych upraw o 20 proc., nie zwiększając zużycia wody, gleby i innych zasobów,
  • poprawi urodzajność 10 milionów hektarów ziemi uprawnej będącej na krawędzi degradacji,
  • zwiększy bioróżnorodność 5 milionów hektarów ziemi uprawnej,
  • dotrze do 20 milionów małych gospodarstw i umożliwi im podniesienie wydajności o 50 proc.,
  • przeszkoli w zakresie bezpieczeństwa pracy 20 milionów osób zatrudnionych w rolnictwie, szczególnie w krajach rozwijających się,
  • będzie dążyć do zapewniania uczciwych warunków pracy na każdym etapie łańcucha dostaw.
Większa wydajność w praktyce 

Podniesienie efektywności produkcji rolnej oznacza, że rolnictwo musi maksymalnie wykorzystać potencjał każdego hektara już uprawianej ziemi. "Wprowadzamy na rynek odmiany nasion, które zapewniają większe zbiory przy mniejszym zużyciu wody. Jesteśmy dumni z przełomowych rozwiązań, takich jak hybrydowy jęczmień, który oferuje rolnikom większe zbiory i większą stabilność plonu niż konwencjonalne odmiany", mówi Michał Ciszak, dyrektor generalny Syngenta Polska. Michał Ciszak dodaje, że inwestycje firmy Syngenta w badania osiągają na świecie poziom 1,4 mld dolarów. Spośród 27 tysięcy pracowników zatrudnionych w firmie aż 5 tysięcy zajmuje się badaniami i rozwojem nowych technologii, które pozwalają zwiększać wydajność upraw przy mniejszym wykorzystaniu zasobów.

Wspomóc bioróżnorodność

Syngenta podkreśla, że zwiększanie wydajności upraw musi postępować w sposób zrównoważony i bezpieczny dla środowiska. W ubiegłym roku Polska dołączyła do krajów, w których firma prowadzi Akcję na rzecz Owadów Zapylających - Operation Pollinator. Program polega na obsiewaniu roślinami kwitnącymi pasów zieleni pomiędzy uprawami. Mieszanki roślin są tak dopasowane, aby nie miały negatywnego wpływu na uprawę, ale jednocześnie były atrakcyjne dla owadów zapylających. Takie rozwiązanie sprawdza się już m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i we Francji. Niezależny monitoring, badający rezultaty akcji, wykazał, że populacja trzmieli wzrosła o 600 proc., a liczebność motyli zwiększyła się dwunastokrotnie.

Bezpieczeństwo rolników i środowiska

Syngenta stawia również na edukację rolników, promując racjonalne i bezpieczne stosowanie środków ochrony roślin poprzez program "Rolnictwo Odpowiedzialne". Firma uświadamia, że bardzo proste, czasem oczywiste zasady pozwalają używać środków ochrony roślin w sposób efektywny, a jednocześnie bezpieczny dla środowiska. Co ważne, właściwie używanie preparatów chroni także zdrowie i bezpieczeństwo rolnika.

Mierzenie wyników

Syngenta zapowiada, że firma będzie ogłaszać co roku postępy w realizacji inicjatywy The Good Growth Plan. Rezultaty programu będą publikowane w oparciu o mierzalne wskaźniki, a wyniki zweryfikuje ostatecznie niezależny audytor. "Syngenta chce wywrzeć głęboki, pozytywny i długotrwały wpływ na rolników i społeczności wiejskie, od których zależy bezpieczeństwo żywnościowe oraz - w dłuższej perspektywie - stan naszego środowiska. The Good Growth Plan pozwoli nam wiarygodnie mierzyć i skutecznie raportować nasze osiągnięcia, a także informować opinię publiczną o tym, co robimy", podsumowuje Anna Gancarz-Luboń, menedżer ds. komunikacji w Syngenta Polska.

Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie www.goodgrowthplan.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Beniu 2014-02-24 08:08:44
    spełnienie takiego planu oznacza Wielką pracę, wymaga systematyki, cierpliwości a przede wszystkim umiejętności zrozumienia każdego indywidualnego rolnika w naszym kraju to czasami karkołomne zadanie.
  • polak 2014-01-15 09:55:16
    zazielenienia wogóle nie powinno być tak samo integrowanej produkcji,przecież ktoś dopuścił do sprzedaży te oprysk z tych wszystkich koncernów ale kontrolować i ewentualnie karać chcą rolników
  • Kolodziej 2014-01-10 23:39:55
    Tak to się ma, że jeść każdy chce i niby mu się należy, ale nie każdy może zapłacić. Dlatego trzeba limitować produkcję bo dla tych, którzy mają czym płacić jest za dużo żywności.
  • A. Krzak 2014-01-08 07:52:07
    A jak to się ma do ograniczania produkcji przez rządy wielu krajów, programu zazielenienia, limitów produkcyjnych?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.103.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!