PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Wzrost produkcji mięsa po 2015 r.

Autor: farmer.pl/BGŻ

Dodano: 04-03-2013 11:14

Tagi:

Według opublikowanego niedawno raportu Amerykańskiego Departamentu ds. Rolnictwa (USDA) po okresie niskiej rentowności na rynku żywca, przewiduje się wzrost produkcji po 2015 roku – informują analitycy Banku BGŻ.



Ubiegły rok nie był najłatwiejszy dla producentów żywca w USA. Trudne warunki pogodowe, wysokie ceny surowców wpłynęły negatywnie na opłacalności produkcji i zniechęciły wielu producentów do rozbudowy stad.

W rezultacie w 2013 r. spodziewana jest kontynuacja spadkowej tendencji produkcji, co powiązane jest również z najniższym od 1990 r. poziomem konsumpcji mięsa, poniżej 90,7 kg na osobę. USDA przewiduje, że pogłowie bydła powinno wzrosnąć po 2015 roku.

Wtedy to po jednej stronie czynniki podażowe (mniejsze pogłowie stad), a po drugiej czynniki popytowe (rosnący popyt w USA i na rynkach eksportowych - Azja i region Pacyfiku), powinny zadziałać wspierająco na wzrost cen na rynku.

Przełoży się to na wzrost opłacalności. Będzie to dodatkowo wsparte przez większą wydajność produkcji związaną z wyższą masą ubojową. Podobnie w przypadku produkcji mięsa wieprzowego, prognozowana jest poprawa wydajności.

Warto również zauważyć, że USDA prognozuje stopniowy wzrost cen żywca do sezonu 2015/2016 roku. Jednak od sezonu 2015/2016 można oczekiwać przejściowego spadku cen bydła i trzody chlewnej (w rezultacie zwiększenia pogłowia i produkcji), przy czym na przełomie 2018/2019 ma nastąpić kolejne odbicie spowodowane w dużej mierze przez wzrost popytu. Co ciekawe w analizowanym okresie (2013-2022 r.) przyjmuje się stałą dynamikę wzrostową dla cen drobiu.

Głównymi czynnikami wspierającymi wysoki poziom cen w 2022 r. ma być rosnąca konsumpcja i wysoka dynamika eksportu. Stany Zjednoczone w swojej strategii wzrostu produkcji mięsa są silnie nastawione na eksport, szczególnie mięsa drobiowego, na rynki krajów rozwijających się (np. Chiny).

Prognozowany słaby kurs dolara mógłby być kolejnym czynnikiem wspierającym ten trend. W swojej strategii USA liczą na poprawę zamożności społeczeństwa w krajach rozwijających się, co często wiąże się ze zmianą diety i wyższą˛ konsumpcją mięsa.

Przy czym USA nastawione są głównie na kontynuowanie eksportu wołowiny do Meksyku, Kanady, w region Pacyfiku, oraz ponowne wejście na rynki Japonii i Korei Południowej, które zostały zamknięte po 2003 roku. W przypadku wieprzowiny liczą również na wejście na dotychczasowe rynki eksportowe Brazylii, która przez problemy z pryszczycą ma ograniczone możliwości eksportowe. Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.205.153
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!