Pochodzą one z 9 wysp oddalonych od kontynentalnej Europy: należących do Francji Gwadelupy i Martyniki, portugalskiej Madery i Hiszpańskich Wysp Kanaryjskich.

Kampania, finansowana jest ze środków UE oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów: UGPBAN (Gwadelupa, Martynika), GESBA (Madera) i ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Celem kampanii, która ma być zrealizowana w latach 2017-2019 jest zwiększenie rozpoznawalności europejskiego znaku, jakości dla regionów ultraperyferyjnych (RUP), który potwierdza wysoka klasę produktów z tamtejszych upraw oraz metody produkcji zgodne z ochroną środowiska i zasadami bioróżnorodności.

W ramach kampanii historyczny żaglowiec Le Marité odbędzie trzy podróże do 6 krajów i zawinie do 18 portów. W Polsce będą to Gdańsk, Gdynia i Kołobrzeg. Na pokładzie statku prezentowana będzie wystawa fotograficzna różnych produktów rolnych pochodzących z upraw na Gwadelupie, Martynice, Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Tę samą wystawę będzie można obejrzeć w stolicach 6 krajów docelowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!