Jak skorzystać z wartych miliony euro programów promocyjnych– będzie tematem spotkania w Brukseli, organizowanego przez Komisję Europejską 31 stycznia. Gra jest warta świeczki, na promocję na rynkach trzecich UE przeznaczyła pod koniec 2016 r. 133 mln euro. Dlatego wizytą w stolicy Belgii powinni zainteresować producenci żywności, którzy chcą promować się na rynkach trzecich.  Polacy mogą wziąć udział w spotkaniu w Brukseli osobiście, mogą też oglądać całe spotkanie online.

Główną rolę w organizowanym w Brukseli spotkaniu beneficjentów będzie grał Roczny Program Prac na 2017, przygotowany na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014. KE przeznacza 133 mln EUR na programy promocyjne i informacyjne, w tym: na programy proste 90 mln EUR oraz na programy multi 43 mln EUR, realizowane w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. 

Z opublikowanej już agendy wynika, że organizatorzy omówią kalendarz promocji na 2017 rok, pokażą, jak przygotować aplikacje do programów,  a także omówią przykładową umowę o grant. Zostanie też omówiony powstający właśnie nowy portal informacyjny o promocji produktów rolnych.

Organizatorzy czekają na 246 gości, dlatego z jednej organizacji mogą wziąć udział dwie osoby. Pewnym utrudnieniem może być, że spotkanie będzie prowadzone w języku angielskim, bez tłumaczenia, a koszty wyjazdu nie będą zwracane.  Konieczna jest rejestracja.

Podobał się artykuł? Podziel się!