PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

ARiMR w „Ranczu” dobrze promowała PROW

Kampania ARiMR promująca PROW 2007-2013 zdobyła "rolniczego Oskara" w międzynarodowym konkursie UE.



Kampania przygotowana przez ARiMR, promująca PROW na lata 2007-2013, za pośrednictwem piątej części serialu "Ranczo", zwyciężyła w konkursie na najlepszy innowacyjny projekt komunikacyjny dotyczący rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012).

Taki werdykt ogłosiło w Brukseli 10 grudnia w godzinach wieczornych, podczas uroczystej gali, jury oceniające poszczególne projekty. To bezprecedensowy sukces ARiMR, ponieważ nigdy wcześniej kampania promocyjna nie zwyciężyła w żadnym innym międzynarodowym konkursie. Projekt który przygotowała ARiMR zostawił w pokonanym polu dwa finałowe projekty zrealizowane przez Unię Europejską oraz przez holenderski odpowiednik naszego ministerstwa  rolnictwa (Ministry of Economic Affairs, Agriculture and Innovation).

Konkurs CAP COMMUNICATION AWARDS 2012 zorganizowała Dyrekcja ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich  Komisji Europejskiej z okazji przypadającego w tym roku 50-lecia Wspólnej Polityki Rolnej. Ze względu na ogromne zainteresowanie, którym się cieszy, określany jest mianem "rolniczych Oskarów".

Kampania przygotowana przez Agencję Restrukturyzacji Modernizacji Rolnictwa zapisała się już na zawsze w historii UE. Będą ją mogli obejrzeć mieszkańcy całej Unii Europejskiej, bowiem Dyrekcja Generalna ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej, wpisała ją do bazy danych, która zawiera najlepsze projekty w dziedzinie społecznego komunikowania w Europie. Kampania jest znakomitym przykładem do naśladowania w innych państwach.

Zgodnie z regulaminem konkursu o nagrody można się było ubiegać w kilku kategoriach, a w każdej z nich do ostatecznej rozgrywki zostały nominowane po trzy najlepsze projekty. Kampania ARiMR, po pokonaniu wcześniejszych etapów konkursowych, znalazła się w finałowej trójce najbardziej cenionej i prestiżowej kategorii: INNOWACYJNA KOMUNIKACJA.

O wejściu kampanii ARiMR do finału konkursu CAP COMMUNICATION AWARDS 2012 zadecydowało niezależne Jury złożone z wybitnych  europejskich ekspertów ds. komunikacji społecznej oraz specjalistów w dziedzinie Wspólnej  Polityki  Rolnej w składzie: Sean Mac Niven - ekspert ds. innowacyjnej komunikacji społecznej, Alejandro Izquiero Lopez - oficer prasowy Komitet ds. Ekonomicznych i Społecznych UE, Xavier Pavard - oficer prasowy  Rady UE ds. Rolnictwa, Jacques van  Outryve - dziennikarz rolniczy akredytowany przy UE, Florence Ranson - dyrektor ds. Komunikacji Społecznej Federacja Banków Europejskich.

Kampania przygotowana przez ARiMR polegała na wprowadzeniu wątków związanych z wdrażanym przez Agencję Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 do 13 odcinków piątej części serialu "Ranczo", który został wyemitowany w TVP w 2011 r. W ten sposób do dialogów bohaterów serialu została włączona tematyka PROW 2007 - 2013. Program ten był również promowany  w krótkich filmikach pokazujących "kulisy powstawania" poszczególnych odcinków tego serialu oraz w zwiastunach zachęcających do jego oglądania. Ten pomysł na popularyzację w całym społeczeństwie możliwości skorzystania ze środków rozdzielanych w ramach PROW 2007-2013 oraz efektów osiągniętych dzięki wypłaconym już środkom, okazał się wielkim sukcesem, bowiem każdy odcinek piątej serii "Rancza" oglądało średnio 6,65 mln widzów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.172.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!