PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Francuskojęzyczni Belgowie nie dali się porwać kampanii przeciw mięsu

Francuskojęzyczni Belgowie nie dali się porwać kampanii przeciw mięsu Fot. Cristian Puscasu / Shutterstock.com

Autor: PAP

Dodano: 17-04-2017 07:22

Tagi:

Porażka kampanii na rzecz ograniczenia spożycia mięsa we francuskojęzycznej części Belgii. Przez ponad miesiąc trwania akcji "dni bez mięsa" tylko trzy tysiące osób dały się namówić na przejście na wegetariańskie posiłki - podał dziennik "Le Soir".



Organizatorzy kampanii, która rozpoczęła się 1 marca i ma zakończyć się 15 kwietnia, są rozczarowani takim wynikiem. Tym bardziej, że w północnej części Belgii, niderlandzkojęzycznej Flandrii, na apel o zrezygnowanie z mięsa pozytywnie odpowiedziało 100 tysięcy osób. We francuskojęzycznej Walonii akcja zorganizowana została po raz pierwszy.

Z badań przeprowadzonych wśród sprzedawców mięsa w Belgii wynika, że 71 proc. z nich nie zauważyło spadku obrotów, a nawet odnotowało wzrost liczby kupujących. Związek niezależnych przedsiębiorców uważa, że rzeźnicy nie zostali dotknięci kampanią przeciw mięsu, bo w "ostatnich latach znacznie zwiększyli swoją ofertę", przez co ograniczony spadek sprzedaży mięsa został zastąpiony zakupami innych produktów.

Podobnie sytuacja wyglądała w supermarketach należących do sieci handlowych w Belgii. - We Flandrii dostrzegliśmy spadek w sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku - powiedział cytowany przez "Le Soir" Baptiste Van Outryve z Carrefoura. - W Walonii było znacznie mniej uczestników akcji - dodał.

Rzecznik innej sieci handlowej Delhaize przyznał, że kampania nie odbiła się na sprzedaży mięsa, ale za to produkty wegetariańskie rozchodziły się lepiej.

Nie brak takich, którzy twierdzą, że akcja odniosła przeciwny skutek do zamierzonego. - Ludzie nas wspierali, ponieważ są zirytowani tymi kampaniami, w ramach których mówi się im, co mają jeść lub pić - uważa Anne Petre z Walońskiej Federacji Rolnictwa.

"Le Soir" zastanawia się nad różnym efektem przedsięwzięcia we francuskojęzycznej i niderlandzkojęzycznej części kraju i z pomocą socjologa Claude Javeau dochodzi do niezbyt odkrywczego wniosku, który sprowadza się do stwierdzenia, że obie społeczności się różnią. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • hoł 2017-04-17 14:14:57
    Takie rzeczy nie ptzejdą w islamskich kraju hahaha
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.103.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!