Budżet przeznaczony na trzyletnią kampanię wyniesie 15 milionów euro.

Do 16 sierpnia organizacje mogą składać wnioski i propozycje programów promocji świeżych warzyw i owoców do krajowych organów. Kraje członkowskie mają czas do 15 września aby przedstawić Komisji Europejskiej listę wybranych programów, a decyzja o ich realizacji zapadnie do 15 listopada br. Kampanie promocyjne mogą zatem rozpocząć się już jesienią.

19 lipca Komisja Europejska rozpoczęła również dodatkową kampanię, która ma na celu odzyskanie zaufania konsumentów do warzyw i owoców po kryzysie spowodowanym skażeniem E.coli. Ulotka informacyjna zapewnia o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa unijnych produktów oraz ich wysokiej wartości odżywczej.

Komisja Europejska zareagowała natychmiast aby wesprzeć rolników, którzy byli zmuszeni wyrzucić warzywa po miesiącach ciężkiej pracy. Rolnicy są zobowiązani do zapewnienia mieszkańcom UE zdrowej, wysokiej jakości żywności, która odzwierciedla bogactwo europejskiego modelu rolnictwa. Gdy kryzys zagraża temu modelowi, musimy go chronić. Musimy także promować nasze produkty z przekonaniem, zarówno jako producenci, jak i konsumenci. Lato to idealny czas, aby jeść więcej warzyw i owoców – brzmią słowa unijnego komisarza ds. rolnictwa, Daciana Ciolosa, cytowanego w kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!