Minister poinformował, że za miesiąc uczestniczyć będziemy w targach żywności w Dubaju. Na marzec zaplanowany jest udział w podobnej imprezie w Londynie. Kolejna promocja żywności odbędzie się w Madrycie. W Hiszpanii ma być zaprezentowana żywność z "wyższej półki", czyli produkty delikatesowe. W czerwcu planujemy wyjazd na targi Sial do Toronto. W lipcu do Waszyngtonu wybierają się firmy wędliniarskie realizujące unijny program promocji mięsa na rynkach pozaunijnych.
Podczas Zielonego Tygodnia widać znaczne zwiększenie zainteresowania produktami polskimi. Minister Sawicki wspomniał również o tym, że nasze produkty często sprzedawane są pod markami wielkich sieci handlowych, które wymuszają anonimowość na polskim producencie. „Przeprowadziliśmy rekonesans w niemieckich sklepach spożywczych. Dostrzegłem tam wiele produktów, które prawdopodobnie są importowane z Polski, ale nie zawierają informacji o kraju pochodzenia. Zależy nam na tym, aby polskie produkty były rozpoznawalne. Temu służyć będą dalsze działania promocyjne prowadzone w Niemczech" - stwierdził minister.
Powiedział również, że stale zwiększający się poziom eksportu polskich produktów rolnych jest dowodem na zainteresowanie Europy i świata naszą żywnością. Dodał, że coraz śmielej i na coraz to nowych rynkach będziemy oferować polskie produkty.
Tegoroczny "Zielony Tydzień" to ponad 400 tys. uczestników, obecność 50 ministrów rolnictwa z całego świata, ponad 300 konferencji i 5 tys. akredytowanych dziennikarzy. Targi potrwają do 30 stycznia. (m)