Komisja Europejska przedstawiła 9 czerwca 2016 r. projekt założeń rocznego programu prac, w którym zaproponowała priorytety, a także orientacyjny podział budżetu na rok 2017 w odniesieniu do programów informacyjnych i promocyjnych skierowanych na rynek wewnętrzny UE i rynek krajów trzecich.

Komisja Europejska zakłada współfinansowanie programów promocyjnych na poziomie 123 mln euro, w tym na tzw. programy proste 80 mln euro, a na tzw. multi - 43 mln euro. Programy proste, to takie, które realizowane są przez jeden kraj, multi - gdy realizuje je kilka państw.

Programy mogą być przeznaczone dla konsumentów na rynku unijnym, wtedy ich dofinasowanie wynosi 70 proc. kosztów kampanii; programy proste skierowane są do odbiorców pozaunijnych oraz programy multi dofinansowywane będą w 80 proc.

Wśród programów na kraje trzecie najbardziej preferowane są kampanie skierowane na rynek Chin, Japonii, Korei Płd. Tajwanu i Indii.

Polskie organizacje branżowe realizują obecnie 14 kampanii informacyjno-promocyjnych na rynkach czterech kontynentów. Nadzoruje je Agencja Rynku Rolnego, która rozlicza unijne środki.

Obecnie organizacje mające zamiar przeprowadzić kampanię muszą bezpośrednio złożyć projekt w Komisji Europejskiej. Ostateczny termin na dostarczenie takich dokumentów w 2016 r. upłynął 28 kwietnia. Proces weryfikacji złożonych programów potrwa prawdopodobnie do października 2016 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!