PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

UE dofinansuje polski program promujący przetwory mleczne w Rosji

UE dofinansuje polski program promujący przetwory mleczne w Rosji

Komisja Europejska zatwierdziła we wtorek 20 programów promocji produktów rolnych w UE i w krajach trzecich. Wśród dofinansowywanych programów dwa pochodzą z Polski. Jeden z nich ma promować przetwory mleczne w Rosji i w Chinach.



Budżet zatwierdzonych przez KE programów to ok. 46,5 mln euro, z czego UE sfinansuje ok. 23,3 mln euro - podała Komisja.

KE zatwierdziła dofinansowanie dwóch polskich programów promocji produktów rolnych. Trzyletni program promocji przetworów mlecznych w Chinach i w Rosji ma budżet ponad 1,9 mln euro, z czego UE ma dofinansować ok. 974 tys. euro. Drugi polski program ma promować świeże owoce i warzywa w Chinach i na Bliskim Wschodzie. Jego budżet to ponad 4,9 mln euro, z czego UE sfinansuje połowę. Projekty zgłosiły izby i stowarzyszenia branżowe.

Rosja nie wpuszcza na swój rynek polskiej wieprzowiny ze względu na przypadki afrykańskiego pomoru świń u dzików. Ponadto niedawno Rosjanie w piśmie skierowanym do resortu rolnictwa poprosili o wzmożenie kontroli nad jakością produktów roślinnych. Tydzień temu agencja ITAR-TASS podała, że Rosyjska Federalna Służba Nadzoru Weterynaryjnego i Fitosanitarnego planuje po 10 maja rozmowy z Polską o ewentualnym wprowadzeniu zakazu importu owoców i warzyw ze względu na ich niezadowalający poziom bezpieczeństwa.

Objęte unijnym dofinansowaniem działania to kampanie PR i kampanie promocyjne skupiające się na zaletach produktów pochodzących z UE, zwłaszcza ich jakości, bezpieczeństwie żywnościowym oraz normach higieny i wartości odżywczej.

Wspierane może być też uczestnictwo w targach i kampanie informacyjne m.in. na temat unijnych chronionych oznaczeń geograficznych (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS), a także akcje szerzenia wiedzy o unijnych systemach kontroli jakości oraz rolnictwa ekologicznego.

UE pokrywa maksymalnie 50 proc. kosztów, do 60 proc. w przypadku propagowania konsumpcji owoców i warzyw przez dzieci lub upowszechniania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ostrzegania przed jego nadmiernym spożyciem. Pozostałą kwotę dopłacają organizacje i zrzeszenia branżowe, które organizują promocję, a w pewnych przypadkach również zainteresowane państwa członkowskie.

Roczny budżet UE na współfinansowanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych i w krajach trzecich wynosi 60 mln euro. Nakłady te mają wzrosnąć do 200 mln euro od 2016 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.190.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!