PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zmienić sposób promocji żywności

Komisja Europejska powinna zmienić system promocji produktów żywnościowych: chodzi o zwiększenie budżetu na promocję, a także inny sposób jej finansowania - uważa poseł do Parlamentu Europejskiego Bogdan Golik.



Europoseł w poniedziałek na konferencji prasowej zaznaczył, że Unia Europejska jest w przededniu reformy Wspólnej Polityki Rolnej. Prawdopodobnie w jej wyniku zostaną zmniejszone dotacje dla rolnictwa. Natomiast efektem rozmów w ramach Światowej Organizacji Handlu będzie 50-proc. redukcja subsydiów eksportowych.

Zdaniem Golika, jedyną możliwością wsparcia eksportu żywności do krajów trzecich będzie współfinansowanie przez KE promocji produktów żywnościowych.

Obecnie przy finansowaniu promocji żywności Unia dokłada 50 proc. środków; 30 proc. to wkład państw członkowskich, a 20 proc. kosztów muszą sfinansować same organizacje branżowe. W opinii Golika, udział Wspólnoty w finansowaniu powinien być wyższy i wynosić 60-70 proc., zaś wkład finansowy branż - nie przekraczać 10 proc.

Golik zaznaczył, że konieczne jest zwiększenie środków na promocję. W tym roku KE na ten cel przeznaczyła 45 mln euro, podczas, gdy w 2004 r. było to 60 mln euro. O tym, jakie produkty należy promować i w jakich krajach, powinny decydować same kraje, a nie urzędnicy Komisji.

Komisja zaakceptowała w latach 2005-2007 dla Polski dwa programy dotyczące promocji żywności w krajach trzecich. Jeden dotyczył promocji soków marchewkowych w Bułgarii i w Rumunii, a drugi - mięsa w Chinach, Japonii oraz na Ukrainie.

Programy dla państw UE dotyczą promocji przetworzonych owoców i warzyw, mleka i produktów mlecznych, miodu i produktów pszczelarstwa, produktów bio oraz mięsa z gęsi.

Źródło: PAP

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.30.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!