Pod projektem podpisało się ponad 100 tys. obywateli, ich podpisy zweryfikowano i projekt trafił do prac w Sejmie.

W uzasadnieniu projektu podano, że z Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej od czterech lat organizuje w drugiej połowie roku konferencje poświęcone tematyce sprzedaży bezpośredniej, a w ich ramach omawiane są przede wszystkim tematy dotyczące sprzedaży bezpośredniej i jej znaczenia dla rozwoju przedsiębiorczości. Inicjatywa obchodów Dnia Sprzedaży Bezpośredniej to reakcja na potrzeby sprzedawców i firm prowadzących działalność w branży sprzedaży bezpośredniej.

A czy na tej inicjatywie mogą zyskać rolnicy, długo i wciąż mało skutecznie walczący o możliwość sprzedaży bezpośredniej swoich produktów? Jak informuje Marlena Puchalska z Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, organizacja ta grupuje firmy i raczej nie widzi możliwości włączenia się w promocję sprzedaży bezpośredniej przez rolników.

Ale przecież nikt nikomu nie zabroni włączenia się w obchody dnia ustanowionego przez Sejm. Każdy może obchodzić go po swojemu, zatem obserwujmy, czy Sejm przyjmie tę inicjatywę obywateli.