Najpierw były zapowiedzi nowego prezesa ARiMR Daniela Obajtka, że ograniczy wydatki na ARiMR, w szczególności na promocję.

Czytaj więcej: Obajtek: Zmiany kadrowe w ARiMR usprawnią działalność Agencji

Potem piękne gesty: (Obajtek) „Zaznaczył, że poprzednie władze Agencji na promocje wydały 1 mln zł. Na konferencji pokazywał gadżety, jakie agencja kupiła, były to m.in. spinki, breloczki i notesy.

- Nie ma naszej zgody na takie rzeczy i w tym roku przeznaczyliśmy ten milion zł na zestawy edukacyjne dla przedszkoli, każdy o wartości 3 tysięcy zł. Trafią one do przedszkoli na wsi. Budżet na promocję obcięty został przez pół, tak samo jak pula pieniędzy na szkolenia, nagrody i na wymianę samochodów - powiedział prezes ARiMR.”

Zobacz: Obajtek: Przygotowany jest plan połączenia ARiMR i ARR

Tymczasem jednak „Informacja o projekcie planu finansowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na 2016 rok, stanowiącego załącznik nr 11 (tabela 6) do projektu ustawy budżetowej na rok 2016”, przedłożona w Senacie (całość poniżej), zawiera zapis zapowiadający zwiększenie wydatków na cele promocyjno-informacyjne. I wcale nie chodzi o milion, ale o blisko sześć milionów złotych:

„USŁUGI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ INFORMACYJNO-PROMOCYJNĄ – PLANOWANE WYDATKI NA 2016 ROK W KWOCIE 5.933 TYS. ZŁ, realizowane za pomocą niżej wymienionych kanałów informacyjnych. (…) Podobnie jak w przypadku perspektywy finansowej na lata 2007-2013, także w perspektywie finansowej na lata 2014-2020, instytucje odpowiedzialne za wdrażanie unijnych programów będą zobowiązane do prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych, a także do sporządzania rocznych planów komunikacyjnych określających jak będą wywiązywać się z tych zadań. (…) Ponieważ ww. działań będzie znacznie więcej niż obecnie, uwzględniając dodatkowo, iż system udzielania wsparcia będzie bardziej skomplikowany, na 2016 rok Agencja zakłada wzrost budżetu na działania informacyjno-promocyjne.”