Kilka dni temu podczas obrad sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi wiceminister Ryszard Zarudzki zapowiedział:

- Część rolników do tej pory też, jeśli doradcy płacili za wnioski papierowe, pewne opłaty wnosiła. Ten system będzie częściowo utrzymany. Do wdrażanego w tej chwili działania w ramach PROW-u wprowadzamy usługę doradczą, czyli w ramach PROW-u będzie świadczona usługa doradcza związana z wypełnianiem wniosku elektronicznego. Tutaj wprowadzamy więc taki system, który będzie równocześnie mógł działać i wspierać tych, którzy będą chcieli z tego skorzystać.

Więcej: Wniosek elektroniczny na odpowiedzialność PiS

Jak to rozumieć? Na czym będzie polegało płacenie za pomoc w ODR-ach? Jaki jest cennik tych usług? Jak będzie wyglądała "usługa doradcza" w ramach PROW?

Ministerstwo Rolnictwa wyjaśnia, że usługi doradcze dla rolników będą realizowane w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych”, realizowanego w zakresie PROW. Poddziałanie to będzie wdrażać ARiMR, beneficjenci będą wybierani w trybie „Przepisów o zamówieniach publicznych”.

„Na styczeń br. zaplanowane zostało w harmonogramie naborów wniosków w ramach PROW 2014-2020 ogłoszenie  pierwszego zamówienia na wybór beneficjentów  tego poddziałania. Wybrani w trybie PZP beneficjenci będą realizować programy doradcze dla rolników w całym kraju, w ramach których wskazano możliwość wsparcia rolników w zakresie wypełniania e-wniosków i zobowiązano tym samym doradców do pomocy rolnikom przy wypełnianiu tych wniosków. W związku z powyższym, dla rolników, dla których będą realizowane programy doradcze w ramach poddziałania „Wsparcie korzystania z usług doradczych” PROW 2014-2020, w przypadku gdy wyrażą oni chęć skorzystania z pomocy przy wypełnianiu e-wniosku przez doradcę realizującego program doradczy, taka pomoc będzie bezpłatna” – podaje MRiRW. (podkreślenie redakcji)

Podobał się artykuł? Podziel się!