Projekt "Dzieciaki Mleczaki" uzupełnia trzyletnią kampanię "Mam kota na punkcie mleka", realizowaną przez Polską Izbę Mleka i skierowaną do uczniów szkół podstawowych i najmłodszych gimnazjalistów - poinformowała dyrektor Izby, Agnieszka Maliszewska.

- Chcemy, by o walorach mleka w ciekawy sposób dowiedziały się także najmłodsze dzieci, a "Dzieciaki Mleczaki" jest wyjątkowo prostym, kolorowym i ciekawym projektem, skierowanym właśnie do tej grupy wiekowej dzieci - powiedziała Maliszewska.

Dodała, że dzieci lubią ten program i utożsamiają się z mlecznymi bohaterami, bawią się i uczą o tym, jak ważne jest mleko. Przedszkolaki uczestniczące w tym projekcie bezpłatnie dostają materiały edukacyjne przygotowane przez specjalistów. Zawierają one ciekawe informacje o wartościach odżywczych zarówno mleka, jak i produktów mlecznych, a zawarte w nich zadania i ćwiczenia dopasowane są do wieku i umiejętności maluchów.

Dzieci, rodzice i nauczyciele mogą też korzystać ze specjalnie przygotowanej strony internetowej www.dzieciakimleczaki.pl. Można tam znaleźć liczne konkursy, które zachęcają do zabawy i twórczej improwizacji.

Program obejmujący 26 tys. dzieci realizowany jest dzięki wsparciu ze środków Funduszu Promocji Mleka oraz środków Polskiej Izby Mleka. Objęty jest patronatem Ministra Edukacji Narodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!