PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

80 mln zł na promowanie żywności

Na konta rolnych funduszy promocji żywności wpłynęło w ciągu półtora roku ich funkcjonowania ponad 80 mln zł, z czego wydały już ponad 50 mln zł - poinformowała rzecznik Agencji Rynku Rolnego Iwona Ciechan.



Większość zgromadzonych przez rolne fundusze promocji pieniędzy została już wydana. Najbardziej aktywny pod tym względem był Fundusz Promocji Mleka, który działa kilka lat dłużej niż inne fundusze, które powstały w połowie 2009 r. Nie tylko wydał wszystkie zgromadzone środki, ale także zorganizował najwięcej akcji promocyjnych. W tym roku pieniądze z funduszu przeznaczone były m.in. na dofinansowanie akcji "szklanka mleka", na opłacenie składek w międzynarodowych organizacjach mleczarskich, na badania rynkowe produktów mlecznych. W 2011 r. fundusz chce dofinansować udział firm mleczarskich w targach żywności w Moskwie i w Poznaniu oraz sfinansować kampanię promującą spożycie mleka.

Wiele akcji promocyjnych przeprowadził w tym roku także Fundusz Mięsa Drobiowego, m.in. dopłacił do udziału w targach żywności w Dubaju, wydał pieniądze na akcje promujące spożycie kurczaków oraz na szkolenia. W przyszłym roku zaplanowano wsparcie kampanii promocyjnej mięsa indyczego oraz udział w targach SIAL w Paryżu.

Najmniejszy Fundusz Promocji Mięsa Owczego wydał w tym roku pieniądze na dofinansowanie kampanii kuchni polskiej, na zaprezentowanie walorów jagnięciny na targach Polagra, a także na zorganizowanie stoiska informacyjnego Polskiego Związku Owczarskiego podczas krajowej wystawy zwierząt w Poznaniu. W 2012 r. branża planuje dalszą promocję jagnięciny i mięsa owczego.

Natomiast Fundusz Promocji Mięsa Końskiego postawił w tym roku na wsparcie udziału w targach i wystawach końskich oraz na promocję spożycia koniny i hodowli koni zimnokrwistych. W przyszłym roku te działania mają być kontynuowane.

W opinii prezesa Agencji Rynku Rolnego Władysława Łukasika fundusze promocji "radzą sobie wyjątkowo dobrze". Jak zaznaczył, nie tylko sprawnie wydają pieniądze, ale też je zbierają - co kwartał na fundusze wpłaca 6 tys. różnych podmiotów.

O tym, na co fundusze wydadzą pieniądze, decydują tzw. komisje zarządzające, w skład których wchodzą rolnicy i przetwórcy.

Jak zaznaczył prezes, promocja produktów spożywczych ułatwia sprzedaż i pozwala na uzyskanie przez producentów korzystniejszych cen, a także pomaga zbudować lepszą pozycję produktu na rynkach zewnętrznych.

Fundusz Promocji Mleka dysponuje ponad 20 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego - 18,5 mln zł, Fundusz Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych - 15,3 mln zł, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw - 11 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego - 7,5 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego - 7 mln zł, Fundusz Promocji Ryb - 890 tys. zł, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego - 390 tys. zł, a Fundusz Promocji Mięsa Owczego - 39 tys. zł Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.20.7.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!