PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Aplikacja eWniosekPlus nie przyjmuje EFA?

Aplikacja eWniosekPlus nie przyjmuje EFA? Fot. Shutterstock

Autor: Marzena Pokora-Kalinowska

Dodano: 18-05-2018 11:33

Tagi:

ARiMR tłumaczy, jak rozwiązać problem z wypełnieniem wniosków o dopłaty składanych przez Internet, jeśli dochodzi konieczność uwzględnienia obszarów proekologicznych.



Nasz czytelnik z Wielkopolski zauważył ze znajomymi, że mają ten sam problem z wypełnieniem wniosku o dopłaty w aplikacji eWniosekPlus.

- System się wysypuje, gdy przechodzimy do EFA, nie przyjmuje deklaracji: motylkowe jako poplon nie przechodzą, a np. gorczyca – tak - mówi. - Nie wiemy, czy błędnie to składamy, czy jest błąd systemu. Z kolei, w okolicach Żnina (mamy tam znajomego) wniosek przechodzi, a to jest już kujawsko-pomorskie.

Czytelnik zauważył, że motylkowe nie chcą wejść jako EFA, problem dotyczy więc większych gospodarstw. Wniosek złożył jego syn – i nie ma podglądu do wniosku złożonego. Do wniosku o dopłaty trzeba dodać załącznik z umową kontraktacyjną. Po jego dodaniu nie można już wrócić do wniosku. W nocy system nie działał – czytelnik mówi, że już dwie noce nie śpi, bo próbuje to wysłać i przewiduje, że rolnicy zapakują wnioski w koperty i wyślą pocztą. Wybiera się do biura, ale wie, że pracownicy agencji też mają z tym problem.

Zapytaliśmy w ARiMR o sposób rozwiązania tego problemu. Agencja myślała trzy tygodnie, w końcu tak wyjaśniła:

„Deklaracja obszarów proekologicznych odbywa się w aplikacji eWniosekPlus na trzy sposoby:

·       Automatyczne generowanie EFA na podstawie upraw

·       Tworzenie EFA poprzez kopiowanie EFA referencyjnych

·       Rysowanie EFA

Szczegółowy sposób deklarowania EFA został opisany w Instrukcji wypełniania wniosku w aplikacji eWniosekPlus zamieszczonej na stronie internetowej ARiMR w części 6_Zakładka MAPA  .

Wyjaśniamy, że EFA15 jest generowane automatycznie na podstawie zadeklarowanych upraw zgodnych z  załącznikiem 1 do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie obszarów uznawanych za obszary proekologiczne oraz warunków wspólnej realizacji praktyki utrzymania tych obszarów (poz. 354), a więc np. w przypadku wyboru rośliny „łubin” EFA15 nie wygeneruje się, EFA15 generowane w przypadku deklaracji „łubin biały”, „łubin żółty” lub „łubin wąskolistny”.

W przypadku wyboru składnika mieszanki w EFA14a lub EFA14b w słowniku dostępne są wszystkie rośliny, analogicznie jak w przypadku rysowania upraw.

W przypadku problemów z odczytaniem danych wniosku sytuacje takie są monitorowane i na bieżąco naprawiane przez wykonawcę systemu.”

Agencja przypomina też, że termin składania wniosków upływa 15 czerwca 2018 r. Po tym terminie można jeszcze złożyć wniosek lub zmianę do wniosku przez 25 dni kalendarzowych, jednak będą zmniejszenia w wysokości 1% kwoty płatności za każdy dzień roboczy opóźnienia.

Więcej o składaniu wniosków w tym roku: 

Wnioski o dopłaty można składać miesiąc dłużej

Kiedy działa aplikacja eWniosekPlus?

Jeśli nie eWniosekPlus, to może... papierowy?

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Jan 2018-05-19 20:30:18
    Niestety nie mam najlepszego zdania o informatykach ARiMR. Od samego poczatku system ten stoi na głowie! Aplikacja powinna być prosta i zrozumiała, a taka nie jest! Wstyd Panie i panowie informatycy agencji. Nie najlepiej to świadczy o waszym profesjonaliźmie.
  • Navaho 2018-05-19 07:29:54
    Jaka znowu "aplikacja"?! Najpierw powiedzcie jak utworzyć konto. Jaką bym kwotę nie wpisywał przy rejestracji - nic nie daje. Mało tego, pisze że już konto jest, ale nic się nie dzieje. Wiedziałem że jak ARIMR to wprowadzi, to spieprzą to koncertowo, tak jak było przy logowaniu i rejestracji zwierząt. Ktoś wziął za to miliony, a wyszło jak zwykle!
    • Krzysztof 2018-05-19 09:53:00
      Ja też miałem problem z rejestracją ale poczytałem w Internecie co i jak i dałem radę. Sama aplikacja miała mnóstwo błędów ale ciągle ją poprawiaja. Był np. problem z wpisaniem roślin na EFA ale wytrzymałem się z wysłaniem wniosku do 15.05 i tego dnia rano już wszystko działało poprawnie.
  • klemens 2018-05-18 16:05:07
    eWnisek sam wypełniłem w domu a wysłałem go z biura ARMR i otrzymałem potwierdzenie papierowe że wniosek został przyjęty , tak sie zabezpieczyłem żeby jakiś tam urzędas wmówił że wniosek nie został złożony
  • rolnik polski 2018-05-18 15:59:01
    Ja dostałem info z BP, że dopóki nie zamkną mojego wniosku z 2017 po kontroli to nowy nie pójdzie mam w nim 2 błędy, które nie puszczają wniosku dalej.
  • Tomek.rolnik 2018-05-18 12:37:30
    Też miałem małe problemy ale po wysłaniu kilku uwag bo kilka rzeczy nie działały u mnie. Ale myślałem że będzie gorzej. Najgorsze to to że wniosek niby do godziny 24 działa a o 22 już nie można się zalogować
  • Adam 2018-05-18 12:03:56
    Problem jest też inny bardzo ważny - nie uwzględniono w systemie eWniosek rozporzązenia Ministra o dywersyfikacji - system krzyczy błędami.
    • Adrian 2018-05-18 15:18:57
      Bo dywersyfikacja wg rozporządzenia będzie weryfikowana przez pracowników na dalszym etapie :p tak usłyszałem w moim bo
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.23.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!