PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ruszyła kampania promująca wołowinę wysokiej jakości

Autor: farmer.pl/PAP

Dodano: 13-03-2013 10:14

Tagi:

Ruszyła kampania promocyjna "QMP - wołowina zawsze dobra", której celem jest przekonanie rolników, hurtowników i zakłady mięsne do produkcji wysokiej jakości mięsa wołowego. Autorzy akcji oceniają, że takie mięso może być jednak droższe nawet o 10 zł za kilogram.



Kampanię organizuje Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM). Zdaniem autorów akcji ma ona uświadomić konsumentów, że certyfikowana znakiem QMP (Quality Meat Program) wołowina jest bezpieczna, bo przebadana, ale także smaczna.

Obecny na inaugurującej program konferencji prasowej prezes PZPBM Jerzy Wierzbicki powiedział, że głównym elementem trzyletniej kampanii jest przede wszystkim zachęcenie m.in. zakładów mięsnych do dystrybucji wołowiny wysokiej jakości. Jego zdaniem system produkcji takiej wołowiny obecnie jest - jak określił - hermetyczny; chodzi o to, że wiele dużych firm pracuje wyłącznie na promocję własnych produktów i własnej marki.

- My mówimy, że można produkować w systemie, który jest otwarty i gwarantuje wsparcie dla producentów i rolników - podkreślił Wierzbicki. Wyjaśnił, że chodzi m.in. o częściowy zwrot kosztów promocji mięsa.

Pytany o to, czy wołowina QMP będzie droższa od mięsa bez takiego certyfikatu, szef PZPBM odpowiedział, że tak. - Wołowina QMP musi być droższa. Ten system budują rolnicy, którzy liczą, że za dobrej jakości żywiec dostaną większe pieniądze (...) Średnio rolnik może dostać od 5 do 8 proc. więcej, ok. 300 zł za 300 kg tuszy - dodał. Ocenił, że w zależności od rodzaju mięsa wołowego jego cena na półkach sklepowych może wzrosnąć od ok. 3 do 10 zł za kilogram.

Poinformował, że kampania, która ma kosztować 1,6 mln euro, w 50 proc. jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej; 30 proc. pieniędzy ma pochodzić z Agencji Rynku Rolnego, a 20 proc. z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Uczestnicząca w konferencji współtwórczyni programu QMP prof. Agnieszka Wierzbicka z zakładu Techniki Żywienia na SGGW powiedziała, że system wysokiej jakości wołowiny opiera się na kilku podstawowych standardach. - Chodzi o odpowiednie krzyżówki bydła, o pasze, jakie powinny być wykorzystywane, odpowiedni transport bydła do uboju czy też sam ubój, który według QMP jest zgodny z europejskim standardami - wyjaśniła.

Dodała, że system wyróżnia się również tym, iż mięso po uboju nie trafia od razu do chłodni. Jej zdaniem zbyt szybkie schłodzenie czy zamrożenie mięsa zmniejsza jego jakość. - Mięso powinno skruszeć w temperaturze 0 stopni Celsjusza przez dziewięć dób, dopiero później trafić na sklepowe półki - wyjaśniła.

Dietetyczka z Centrum Psychodietetyki "Równowaga" Zuzanna Wędołowska podkreśliła na spotkaniu, że wołowina jest zdrowym mięsem. - Jest mitem, że wołowina jest tłusta (...) Zawiera od 4 do maksymalnie 20 proc. tłuszczu. Dla porównania mięso wieprzowe może zawierać nawet 55 proc tłuszczu - dodała. Mówiła, że w wołowinie jest także prawie dwa razy więcej żelaza niż w wieprzowinie i ok. pięć razy więcej niż w drobiu. - Jest też cynk, który wzmacnia naszą odporność i witaminy z grupy B, w tym B12 - dodała.

Kampania ma być prowadzona w mass mediach i prasie branżowej. Organizatorzy zapowiedzieli także organizowanie konferencji oraz spotkań z rolnikami, producentami oraz restauratorami.

Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego powstało w 2005 roku i zrzesza producentów bydła mięsnego w Polsce. Organizacja pomaga m.in. w tworzeniu grup producenckich, prowadzi doradztwo i szkolenia, promuje ekologiczny chów bydła i produkcję wołowiny wysokiej jakości.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • kmieć 2013-03-13 11:05:19
    No tak, konina jest już dobrze wypromowana ...
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.2.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!