Programy priorytetowe SOWA dot. energooszczędnego oświetlenia ulicznego oraz GAZELA dot. niskoemisyjnego transportu miejskiego zostały przyjęte przez Radę Nadzorczą  NFOŚiGW i jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone.

W drugim kwartale przyszłego roku zainteresowane samorządy, spółki komunalne  i przedsiębiorstwa przewozowe będą mogły ubiegać się o dofinansowanie wspomnianych inwestycji.

A jest o co walczyć.

Oba programy oferują 100-proc. pomoc finansową. W przypadku transportu miejskiego to pełna dotacja, a dla oświetlenia ulicznego, Fundusz oferuje 45-proc. dotacje zasilone  55-proc. pożyczką.

Trzeba się śpieszyć, ponieważ oba programy zaplanowano do 2015 roku.

Marcin Korolec - minister środowiska,  oba tak odmienne programy zaprezentował razem na  konferencji prasowej, gdyż mają one wspólne źródło finansowania - umowę sprzedaży jednostek przyznanej emisji AAU, którą minister podpisał z  rządem Hiszpanii  4 października 2012 r. w Warszawie.

Na SOWĘ przeznaczono 356 mln zł a na GAZELĘ kolejne 80 mln zł. To  szósty i siódmy program realizowany przez NFOŚiGW w ramach tzw. Systemu Zielonych Inwestycji GIS. Oba programy ograniczą emisję dwutlenku węgla o 51 tys. ton rocznie. Do dnia dzisiejszego Polska podpisała 10 umów sprzedaży AAU wartości blisko 780 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!