W ogłoszonym w środę przez Zarząd Województwa Śląskiego konkursie "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej - w zakresie budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia targowiska stałego" mogą uczestniczyć gminy, w których mieszka nie mniej niż 1 tys. osób, ale nie więcej niż 50 tys.

Na targowiskach będzie można kupić lokalne produkty i płody rolne pochodzące z ekologicznych gospodarstw.

Budżet konkursu wynosi 11,24 mln zł, przy czym dofinansowanie na jedno targowisko nie może przekroczyć 1 mln zł. To oznacza, że w woj. śląskim są pieniądze na budowę lub modernizację minimum 12 targowisk, ale może ich być więcej.

W środę w Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Bielsku-Białej odbyło się spotkanie z gminami rolniczymi.

- W tej chwili trudno jest nam określić, ile targowisk powstanie w województwie śląskim. Na razie jesteśmy na etapie organizacji spotkań z samorządowcami. Do tej pory zainteresowanie konkursem wyraziło ok. 36 gmin z okręgu częstochowskiego i ok. 20 z bielskiego - powiedziała w środę członek zarządu Województwa Śląskiego Aleksandra Banasiak.

Wnioski o dofinansowanie będą przyjmowane w Urzędzie Marszałkowskim od 2 stycznia do 29 lutego 2012 roku. W trakcie weryfikacji wysoko punktowane będą te gminy, których użytki rolne zajmują przynajmniej 50 proc. ich obszaru.

Zgodnie z założeniami ogólnopolskiego programu "Mój Rynek" zarówno nowe, jak i zmodernizowane obiekty będą musiały spełniać liczne wymogi m.in. sanitarne.

Ogólnopolski program "Mój Rynek" jest realizowany w ramach unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Podobał się artykuł? Podziel się!