Kolejne pytanie do dyskusji to - jakie działania promocyjne i gdzie powinny być realizowane, aby wzmocnić pozycję europejskiego rolnictwa na świecie (np. jakie produkty powinny być promowane).

Jak mówił minister, taka dyskusja odbyła się i wszystkie kraje uważają, że promocja europejskiej żywności jest potrzebna. Trzeba przede wszystkim zachęcać do kupowania produktów "zdrowych i ekologicznych", jak również "standaryzowanych według wysokich norm wytwarzania.

Najmniej zwiększeniem środków na promocję zainteresowane były państwa skandynawskie, które - jak wyjaśnił Sawicki - zwracały uwagę, że UE nie powinna w tej kwestii wyręczać "prywatnych podmiotów gospodarczych".

W tym roku KE zatwierdziła do realizacji trzy polskie programy promujące żywność: "Pokochaj olej rzepakowy", "Nowa jakość w drobiarstwie" oraz "5 porcji warzyw, owoców lub soku". W sumie na kampanię promocyjną tych produktów wydane zostanie w ciągu trzech lat 9,5 mln euro, z tego KE dofinansuje ją kwotą 5,5 mln euro.