„Farmer” od sierpnia próbuje ustalić, jakie wydatki na promocję poniosło Ministerstwo Rolnictwa. Pytaliśmy, jakie środki budżetowe przeznaczono w  tym roku na działania informacyjne i promocyjne MRiRW. Ile i które redakcje otrzymały? Ile przeznaczono na aktualną promocję w TVP Info funduszu rybackiego  i na czym ma polegać ta promocja ("Rozwijamy polskie rybactwo")?

Po kilku ponagleniach przysłano nam tylko informację dotyczącą środków budżetowych. Pytaliśmy więc dalej o wydatkowane środki pozabudżetowe. Odpowiedzi nie ma.

Jak wynika z odpowiedzi dotyczącej wydatków budżetowych, najwięcej MRiRW obiecywało sobie po The Warsaw Voice – kampania informacyjna tam prowadzona została wsparta 200 tys. zł. Pozostali beneficjenci otrzymali już dużo mniej, kolejny mniej niż połowę tej kwoty.

Dużo wydało ministerstwo na promocję Pikniku Poznaj Dobrą Żywność - antenie TVP Info zapłaciło 24 600,00 zł brutto, a PR 1 - 48 732,60 zł.

MRiRW pisze:

"W 2015 roku na działania informacyjno-promocyjne w mediach wydatkowano ze środków budżetowych następujące kwoty:

1. Katolickie Radio Podlasie − produkcja i emisja audycji radiowych pod tytułem "Nie tylko pole, czyli jak wybrać, rozpocząć i odnieść sukces w działalności pozarolniczej przy wykorzystaniu wsparcia funduszy europejskich" – 9 840,00 zł brutto.

2. Katolickie Radio Podlasie − produkcja i emisja informacyjno-publicystycznego magazynu rolniczego pod nazwą „Kwadrans z Ministrem Rolnictwa”, dotyczącego rolnictwa i gospodarki żywnościowej – 77 490,00 zł brutto.

3. The Warsaw Voice − kampania informacyjna na temat polskiego rolnictwa i gospodarki żywnościowej – 200 000 zł brutto.

4. TV Puls − działania informacyjne i promocyjne dot. rolnictwa i gospodarki żywnościowej w telewizji − program „Biesiada Polska na cztery pory roku” – 91 881,00 zł brutto.

5. TVP Info − promocja Pikniku Poznaj Dobrą Żywność na antenie TVP Info – 24 600,00 zł brutto.

6. TVP 1 − kampania informacyjno-promocyjna dotycząca umieszczenia wątków na temat rolnictwa i gospodarki żywnościowej w audycji "Dzień dobry w sobotę" – 30 000 zł

7. Polskie Radio Program 1 − promocja Pikniku Poznaj Dobrą Żywność 2015 na antenie Programu Pierwszego Polskiego Radia – 48 732,60.

8. Gazeta Wyborcza − emisja materiału dotyczącego rolnictwa i gospodarki żywnościowej na łamach Gazety Wyborczej w dniu 11 lutego 2015 r., oraz publikacja materiału w serwisie wyborcza.pl. – 19 901,40 zł brutto.

Na promocję funduszu rybackiego nie przeznaczono środków budżetowych.”

Ale ta promocja trwała – z dużym nasileniem przed ostatnimi wyborami. Jak z tego wynika, środki budżetu unijnego zostały potraktowane jako pozabudżetowe – pytaliśmy więc dalej: A co z wydatkami finansowanymi z pieniędzy pozabudżetowych? Nie wiadomo, odpowiedzi nie ma.

A szkoda - z pewnością okazałoby się, że Ministerstwo Rolnictwa wspomaga przemyślanie i celowo sposób informowania o sytuacji polskiego rolnictwa. Tak ze środków unijnych, jak i budżetowych. Co widać - a jakżeż by inaczej - po owocach...

Podobał się artykuł? Podziel się!