PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ile i komu Ministerstwo Rolnictwa płaci za promocję?

Ile i komu Ministerstwo Rolnictwa płaci za promocję? Z budżetu wydano na promocję pół miliona. A ile ze środków unijnych? Fot. Fotolia

Około pół miliona pieniędzy budżetowych przeznaczyło w ubiegłym roku MRiRW na informację i promocję. Niestety nie poinformowano, ile i kto otrzymał na promocję i informację ze środków pozabudżetowych.



„Farmer” od sierpnia próbuje ustalić, jakie wydatki na promocję poniosło Ministerstwo Rolnictwa. Pytaliśmy, jakie środki budżetowe przeznaczono w  tym roku na działania informacyjne i promocyjne MRiRW. Ile i które redakcje otrzymały? Ile przeznaczono na aktualną promocję w TVP Info funduszu rybackiego  i na czym ma polegać ta promocja ("Rozwijamy polskie rybactwo")?

Po kilku ponagleniach przysłano nam tylko informację dotyczącą środków budżetowych. Pytaliśmy więc dalej o wydatkowane środki pozabudżetowe. Odpowiedzi nie ma.

Jak wynika z odpowiedzi dotyczącej wydatków budżetowych, najwięcej MRiRW obiecywało sobie po The Warsaw Voice – kampania informacyjna tam prowadzona została wsparta 200 tys. zł. Pozostali beneficjenci otrzymali już dużo mniej, kolejny mniej niż połowę tej kwoty.

Dużo wydało ministerstwo na promocję Pikniku Poznaj Dobrą Żywność - antenie TVP Info zapłaciło 24 600,00 zł brutto, a PR 1 - 48 732,60 zł.

MRiRW pisze:

"W 2015 roku na działania informacyjno-promocyjne w mediach wydatkowano ze środków budżetowych następujące kwoty:

1. Katolickie Radio Podlasie − produkcja i emisja audycji radiowych pod tytułem "Nie tylko pole, czyli jak wybrać, rozpocząć i odnieść sukces w działalności pozarolniczej przy wykorzystaniu wsparcia funduszy europejskich" – 9 840,00 zł brutto.

2. Katolickie Radio Podlasie − produkcja i emisja informacyjno-publicystycznego magazynu rolniczego pod nazwą „Kwadrans z Ministrem Rolnictwa”, dotyczącego rolnictwa i gospodarki żywnościowej – 77 490,00 zł brutto.

3. The Warsaw Voice − kampania informacyjna na temat polskiego rolnictwa i gospodarki żywnościowej – 200 000 zł brutto.

4. TV Puls − działania informacyjne i promocyjne dot. rolnictwa i gospodarki żywnościowej w telewizji − program „Biesiada Polska na cztery pory roku” – 91 881,00 zł brutto.

5. TVP Info − promocja Pikniku Poznaj Dobrą Żywność na antenie TVP Info – 24 600,00 zł brutto.

6. TVP 1 − kampania informacyjno-promocyjna dotycząca umieszczenia wątków na temat rolnictwa i gospodarki żywnościowej w audycji "Dzień dobry w sobotę" – 30 000 zł

7. Polskie Radio Program 1 − promocja Pikniku Poznaj Dobrą Żywność 2015 na antenie Programu Pierwszego Polskiego Radia – 48 732,60.

8. Gazeta Wyborcza − emisja materiału dotyczącego rolnictwa i gospodarki żywnościowej na łamach Gazety Wyborczej w dniu 11 lutego 2015 r., oraz publikacja materiału w serwisie wyborcza.pl. – 19 901,40 zł brutto.

Na promocję funduszu rybackiego nie przeznaczono środków budżetowych.”

Ale ta promocja trwała – z dużym nasileniem przed ostatnimi wyborami. Jak z tego wynika, środki budżetu unijnego zostały potraktowane jako pozabudżetowe – pytaliśmy więc dalej: A co z wydatkami finansowanymi z pieniędzy pozabudżetowych? Nie wiadomo, odpowiedzi nie ma.

A szkoda - z pewnością okazałoby się, że Ministerstwo Rolnictwa wspomaga przemyślanie i celowo sposób informowania o sytuacji polskiego rolnictwa. Tak ze środków unijnych, jak i budżetowych. Co widać - a jakżeż by inaczej - po owocach...

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • tata 2016-01-07 16:32:04
    I znów Gazeta Wyborcza. To największy przeciwnik Polskiego rolnika. POpierwsze nie kupować szmatławca. A POdrugie jak chcesz mieć katolicki pogrzeb to nie czytaj tego. Pozdrawiam rozumnych rolników i ....
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.128.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!