PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Bank Najlepszy dla Rolnika

Bank Najlepszy dla Rolnika Od lewej: dr Paweł Trojanowski i Marcin Chrobot z Martin&Jacob

Martin & Jacob opublikował wyniki drugiej edycji rankingu „Bank Najlepszy dla Rolnika”.



Z 26 banków, jakie poddano ocenie, do ostatecznego rankingu 2017 włączono 12 banków, które posiadają w swojej ofercie produkty dedykowane rolnikom.

Badanie zostało zrealizowane w styczniu tego roku. Przeprowadzono je na próbie rolników wykorzystujących produkty bankowe na potrzeby własnych gospodarstw.

Tak w roku ubiegłym, jak i obecnie, badani rolnicy oceniali poszczególne banki w zakresie 26 cech tworzących 4 wymiary ewaluacji: oferta bankowa, jakość obsługi, warunki lokalowe oraz ogólna opinia na temat banku. Powyższy zbiór cech, sam w sobie jest wynikiem wyboru dokonanego na wstępnym etapie projektu. Jest to efekt selekcji cech najistotniejszych dla rolnika korzystającego z usług bankowych, jakiego badacze dokonali ze znacznie szerszego zestawu cech możliwych.

W roku poprzednim wszystkie Banki Spółdzielcze oceniano łącznie. Ranking tegoroczny jest bardziej szczegółowy. Wprawdzie banki spółdzielcze, z racji swojego doświadczenia w branży Agro, cieszą się dużym zaufaniem rolników, to jednak stanowią odrębne podmioty. Z tej racji w tegorocznym rankingu podane są osobno oceny wyliczone dla kluczowych grup zrzeszających Banki Spółdzielcze: Spółdzielczej Grupy Bankowej oraz Grupy BPS.

Banki rdzennie związane z sektorem rolnym, podobnie jak w roku ubiegłym, są oceniane najwyżej. Zachowują, zatem wypracowaną przez lata prymat, który jest odzwierciedleniem przewagi, jaką mają nad innymi bankami w rozumieniu potrzeb biznesu rolnego.

Pierwsza trójka ranking BNDR 2017 to: BGŻ PNB Paribas, SGB Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Grupa BPS. Wysoko ocenione zostały również: Bank Zachodni WBK, Credit Agricole, mBank i PKO Bank Polski.

Oceniane były cztery obszary związane z bankami:

  • ocena oferty bankowej;
  • jakość obsługi;
  • warunki lokalowe;
  • opinia o banku (image).

Na ocenę oferty bankowej składały się takie elementy jak:

  • dostępność kredytów preferencyjnych;
  • liczba produktów bankowych (kredyty, lokaty);
  • możliwość wypłacania ze wszystkich bankomatów (za darmo);
  • maksymalna wysokość kredytów;
  • warunki spłaty kredytów;
  • czasochłonność rozpatrywania wniosków (kredytowych);
  • wymagane zabezpieczenia;
  • wysokość prowizji i opłat;
  • wysokość oprocentowania;
  • możliwość realizowania przelewów przez Internet;
  • wsparcie banku w znalezieniu partnerów biznesowych/kontrahentów.

W tym rankingu pierwsze trzy miejsca zajęły:

1.    BGŻ BNP Paribas;

2.    Bank Zachodni WBK;

3.    mBank.

 Drugim czynnikiem, jaki został poddany ocenie, to, jakość obsługi i takie jej elementy jak:

  •  kompetencje bankowe doradców;
  •  wiedza rolnicza doradców bankowych;
  •  szybkość obsługi;
  •  indywidualne podejście do klienta (obsługa dostosowana do potrzeb);
  •  dyskrecja obsługi;
  •  dostępność informacji o ofercie banku;
  •  prosta i zrozumiała komunikacja.

 W rankingu pierwsze trzy miejsca zajęły:

1.     BGŻ BNP Paribas;

2.     SGB Spółdzielcza Grupa Bankowa;

3.     BPS Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

 Ocenie poddane zostały również warunki lokalowe, czyli:

  • dostępność / liczba placówek banku;
  • odległość placówek bankowych od miejsca zamieszkania;
  • obecność stanowisk do obsługi segmentu Agro;
  • liczba miejsc parkingowych dla klientów banku.

Najwyżej ocenione zostały:

1. SGB Spółdzielcza Grupa Bankowa;

2. BGŻ BNP Paribas;

3. Bank Zachodni WBK.

W ostatniej z ocenianych kategorii nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Na pierwszym miejscu uplasował się BGŻ BNP Paribas.

Rolnicy oceniali m.in.:

  • Długą tradycję banku związaną z branżą Agro;
  • Bogate doświadczenie banku przy obsłudze klientów z branży Agro;
  • Zaufanie do banku i znajomość branży Agro przez doradców bankowych.

  Wśród najwyżej ocenianych znalazły się:

1.    BGŻ BNP Paribas;

2.    SGB Spółdzielcza Grupa Bankowa;

3.    BPS Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Jak dowodzą wyniki tegorocznych badań, rolnicy nadal przywiązują dużą wagę do kontaktu bezpośredniego z doradcą oraz do jego kompetencji i – jak dodaje dr Paweł Trojanowski – cenią sobie dyskrecję obsługi, indywidualne podejście do klienta oraz prostą i zrozumiałą komunikację. Podobnie jak w ubiegłym roku, badani rolnicy dużą wagę przypisują także do bankowości elektronicznej, która stanowi ułatwienie w sytuacjach niewymagających bezpośredniego kontaktu.

Badanie zostało zrealizowane w styczniu br. metodą ilościową, techniką CAWI. Z pierwotnego zboru 5000 ankiet zebranych w panelu internetowym, reprezentatywnym ze względu na kategorię wielkości gospodarstwa i lokalizację w przestrzeni kraju, losowo dobrano 12 stuosobowych grup rolników wskazujących jeden z 12 banków oferujących produkty dla rolników, jako swój bank główny. Skonstruowany ranking opiera się na ocenach wystawionych w obrębie tych właśnie grup.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • PIOTR BRZESKI 2017-05-22 18:48:31
    NAJGORSZY BANK TO BGŻ BNP PARIBAS JEST TO BANK PSYCHOLI
  • wicher 2017-03-17 15:21:51
    mBank - oferta detaliczna tak, ale na zakup nieruchomości już nie. Chyba, że rolnik indywidualny ma 10 mln zł obrotu... hehe. Komu wierzyć?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.20.25.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!