Publikacja skierowana jest do rodzin, rolników oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Jej obiektywność i jakość gwarantują autorzy - wieloletni eksperci rynku ubezpieczeniowego - pracownicy Concordii oraz patron medialny - Gazeta Ubezpieczeniowa. - Concordia w Poradniku nie jest nachalna. Nazwa firmy pojawia się stosunkowo rzadko - ocenia Anna Sitarek - redaktor Dziennika Ubezpieczeniowego.

Poradnik jest podzielony na trzy główne części: Mam rodzinę, Jestem rolnikiem, Mam firmę. Ma to ułatwić Czytelnikowi dotarcie do interesujących go treści. Przystępny język, jakim został on napisany ma na celu łatwiejsze zrozumienie prezentowanych zagadnień.

- Tematyka ubezpieczeniowa jest dla wielu trudną płaszczyzną. Specyfika zagadnienia i język używany w oficjalnych materiałach - nie ułatwiają jej zrozumienia. Na przestrzeni lat zaobserwowaliśmy jednak pozytywny trend wzrostu świadomości ubezpieczeniowej. Ludzie, nauczeni przykrymi doświadczeniami (własnymi lub sąsiadów), których skutków finansowych można było uniknąć dzięki polisie ubezpieczeniowej, coraz częściej zauważają korzyści płynące z posiadania ochrony ubezpieczeniowej. Cały czas jednak mają problem z wyborem najlepszego dla siebie wariantu. Stąd pomysł, aby w prosty, poradnikowy sposób przybliżyć wątpliwości, jakie z naszego doświadczenia pojawiają się przed wyborem odpowiedniego ubezpieczenia - mówi Magdalena Kaniewska - rzecznik prasowy Concordii Ubezpieczenia.

Autorzy podkreślają, że podczas tworzenia Poradnika zależało im na wskazaniu najistotniejszych aspektów zachodzących w całym procesie ubezpieczeniowym. Począwszy od etapu definiowania indywidualnych potrzeb ubezpieczeniowych, poprzez wybór właściwego ubezpieczyciela i jego oferty, na obsłudze posprzedażowej, m.in. likwidacji szkód, kończąc.