PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

"Puls Biznesu": Nowe przywileje dla rolników

Autor: PAP

Dodano: 19-12-2013 09:26

Tagi:

Resort pracy chce dać rolnikom prawo do świadczeń także z ZUS. Protestują kancelaria premiera i resort finansów - donosi "Puls Biznesu".



Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zaproponowało, by umowy-zlecenia dla rolników były ozusowane, co uprawniałoby ich do świadczeń także z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Rolnicy dorabiający na zleceniach nie traciliby wówczas świadczeń z KRUS (tak jak obecnie).

Zapisy te znalazły się w najnowszej wersji projektu zmian w ustawie o ubezpieczeniach społecznych, którym w czwartek ma zająć się Komitet Rady Ministrów. Nie będzie łatwo przeforsować te propozycje. Przeciwko jest kancelaria premiera. Poważne wątpliwości ma Ministerstwo Finansów.

Również eksperci mają mieszane uczucia.

- Absolutnie nie umiem sobie wyobrazić, jak miałby wyglądać system, w którym rolnicy mają dwie emerytury: jedna z KRUS, a druga z ZUS. Jednak uważam, że należy ozusować dochody rolników z umów-zleceń. To byłby kroczek w stronę ujednolicenia systemu emerytalnego - mówi Jeremi Mordasewicz, członek rady nadzorczej ZUS.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (18)

  • jarki 2013-12-20 17:09:11
    ''Na wsi ludzie od wieków mogli liczyć tylko na siebie i na bezinteresowną pomoc sąsiada, bo do władzy i pomocy było zawsze daleko. I to na szczęście w ludziach, Wieśniakach pozostało.''
    większość z Was nie pamięta pewnie czasów PRLu wtedy też ciągle mówiono
    ''zielone światło dla rolnictwa'' takie głupie gadki budzą nienawiść w miastowych
  • s 2013-12-20 16:54:38
    @jarki zgadzam się- @ar - to porządny gość.
    Masz rację @arszczecin w mieście jest mniej ludzi przyjaznych bliżniemu, niż na wsi, ale nie można generalizować. Znam trochę porządnych ludzi z miasta. @miastowy, to kompletny debil intelektualny i nieudacznik. Wyjątek, więc nie ma co się nim zajmować , chyba że dla zabawy. To zupełny (...) ,który nie radzi sobie w życiu, więc odreagowując wyzywa ludzi w internecie, bo w normalnym świecie by dostał twardą chłopską ręką to co mu się należy.
    Na wsi ludzie od wieków mogli liczyć tylko na siebie i na bezinteresowną pomoc sąsiada, bo do władzy i pomocy było zawsze daleko. I to na szczęście w ludziach, Wieśniakach pozostało.

    Trzymaj się @ar, a prawdziwi rolnicy (tacy którzy żyją z roli bez względu na ilość ha) są z tobą.
    Pozdrowienia i szacun dla @frontiera.
  • jarki 2013-12-20 09:55:10
    @s wierz mi
    @ar pisze prawdę wiem to na 100%


    @ar trzymaj się chłopie PORZĄDNY Z CIEBIE GOŚĆ :)
  • arszczecin 2013-12-20 00:12:23
    bo mnie dziś spotkało przeciwienstwo tego polactwa o którym piszesz kilka postow niżej. spotkałem ludzi bezinteresownych, pomocnych, pełnych empatii.
    chwilowo mieszkam w mieście, 40 rodzin w bloku, połowy nie znam. nie zauważyłem pomocnej dłoni wśród nich. każdy ma na każdego wywalone. gdyby drugiemu palił się dom sąsiad nie stałby z wiadrem do pomocy w gaszeniu. mnie dziś spotkało, dziś sąsiedzi, Wieśniacy, stali nie z "przysłowiowym wiadrem" a z beczka pełną wody. to metafora. ale solidarność, zainteresowanie, empatia, chęć niesienia pomocy została już tylko na wsi. a ten tluk od gnoi ich wyzywa.
    chciałbym podziękować. jak zobaczycie gościa na farmer.pl o nicku frontera , TO WIEDZCIE ZE TO ON. człowiek z wielkimi wartościami, z bezinteresownym sercem. nadzieja. Nadzieja .
    sorry za emocje, te negatywne też. szczegóły pominmy.
    za tę pomoc, bezinteresowną pomoc dziękuję. odwdzięcze się, obiecuję. te święta będą inne, dzięki wam.
  • s 2013-12-19 23:48:29
    Tak zrównoważonego człowieka , jak @ar doprowadzić do pasj -no ,no - to nie żarty. Jeszcze tak ocenzurowanego tekstu nie widziałem. @ar -miastowy- to chory człowiek. Widziałeś kiedy, żeby zacięta płyta poszła dalej w wyniku perswazji? Jeśli nie pier..lniesz -nie ruszy dalej.
  • ar 2013-12-19 22:43:45
    @d.m, ładnie to ujałeś.
    @miastowy, (...), (...), (...) (...) w (...) (...), zdechniesz z głodu, jako pełen nienawiści (...) fragles. Obrażasz ludzi którzy ciężko (...), a z resztą (...) (...) (...) (...) (...) ty. Mam nadzieję , że jak się przewrócisz, to ktoś zamiast ci podać pomocną dłoń, (...) jeszcze na ciebie. twoja nienawiść, złośliwość , (...) w czystej postaci ukazuje po prostu jak mały jesteś. Żryj gruz. W (...) (...) (...) (...) . Aby ci ość w du.ie stanęła.

    przepraszam farmerowiczów ale tego (...) złamanego , już (...) czytać się nie da. (...) jełop
  • z krwi i kosci 2013-12-19 20:54:02
    te zlosliwe komentarze pisza nieudaczniki co jako dzieci gnoj od swinek wywalali ale sie slabo brali i ojciec innemu bratu zapisal gospodare ...a teraz jelop miastowego udaje ...80%mieszczuchow zw wsi pochodzi.....
  • miastowy 2013-12-19 20:29:36
    kryminalisci z tanim win spod remizy z sowietów i bolszewii róznych Pawlaków won wy gnoje,wy szmaty jak wam nie wstyd gnać ciagnikiem za 500000 zł wy gnoje i ządać dopłat?wy gnoje Pawlaka i jego nastepcy?ty c Pawlak za ile sie sprzedałeś? w 1992
  • d.m 2013-12-19 19:15:38
    Może i słusznie niektórzy mają zal do rolników a to właściwie wszystko wynikło przez te dopłaty.
    Ale może tak z drugiej strony na to spojrzeć.Są różne zawody,wszyscy mundurowi, wymiar sprawiedliwości prac oświaty których zawód ma spełniać określoną misję dlabezpieczeństwa tego kraju.Rolnik ma tez pewną misję ,zapewnienie samowystarczalnośći w gospodarce żywnościowej,czyli tak prozaicznie byśmy mieli co jeść.Rolnictwo to nie jest ze ktoś zasieję i potem mu rośnie ,czyli nic nie musi robić.Jedną z największą dziedziną w rolnictwie jest produkcja zwierzęca,wynikiem tego jest zaopatrzenia stałej -codziennej sieci sprzedaży w produkty mięsne ,nabiał czy jaja.Niestety ta dziedzina jest niezmiernie pracochłonna tutaj nie ma możliwości sobie zrobić przynajmniej jednego dnia wolnego,a jeżeli ktoś już tak poważnie zachoruje czy z innych przyczyn nie może spełnić swoich zadań to jego pracę ktoś najbliższy.Tymi najbliższymi dosyć często są dzieci.O tym w Polsce nikt nie mówi jak niepełnoletnie dzieci ciężko pracują w gospodarstwach pomagając rodzicą.
    Teraz jest jedno pytanie,ile z tej rzeszy beneficjentów dopłat,z tej rzeszy będących świadczeniobiorcami KRUS to rolnicy?
    Ja mogę nawet zaryzykować że nawet mniej niż połowa stanowią rolnicy produceńci a reszta to różni tylko naciągacze tych doplat czy swiadczeń.
  • andrzej 2013-12-19 12:41:42
    joł joł
    to mój prywatny interes ale skoro nie masz innych argumentów to powiem tak nie lubię dopłacać do tych którzy ciągle wyciagaja rekę po darmochę i zacznij płacić podatki a nie żyć z moich podatków
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.71.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!