Po naszej wczorajszej publikacji Ministerstwu Rolnictwa udało się wreszcie poinformować o wydatkach pozabudżetowych czynionych na promocję. A są to informacje rzeczywiście robiące wrażenie. Z pieniędzy PROW 2007-2013 wydano w 2015 roku na ten cel ponad 2 mln 200 tys. zł.

W sumie – ze środków budżetowych i pozabudżetowych (czyli unijnych) Ministerstwo Rolnictwa wydało w 2015 r. na promocję prawie 3 mln zł.

Na oświatę rolniczą w budżecie na 2016 r. zaplanowano niewiele mniej - trochę ponad 3 mln zł.

A co finansowało ministerstwo w 2015 r.? „Dzień dobry w sobotę” – jedna tylko audycja TVP1, „wzbogacająca” swoją treść o wątki o efektach realizacji PROW – kosztowała 510 tysięcy. Najwyraźniej nie wystarczyło misji, trzeba było ją solidnie podeprzeć…

 Katolickie Radio Podlasie wsparto natomiast – kolejnymi po 77 490 zł z budżetu, przeznaczonymi na „Kwadrans z ministrem rolnictwa” – 276 tysiącami zł. W tę samą stronę kraju trafiły zapewne – choć nie wiadomo, w którym radiu emitowane -  „Audycje w radio Co dał nam PROW, czyli jak Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 zmienił ,<ścianę wschodnią>". Kosztowały prawie 150 tys. zł.

 „Wielki test o żywności Polska Smakuje” kosztował 350 tys. zł. Instruktaż „Jak jeść z tradycją” był dużo tańszy, ale czy równie widowiskowy – nie wiadomo, gdyż nie podano nawet, gdzie wyemitowano kosztujący 20 tys. zł film.

W sumie - co pozycja, to duże wrażenie…

Proponujemy przyjrzeć się dokładnie nadesłanym wyliczeniom, zamieszczamy je obok. Warto mieć je w pamięci, "trafiając" na "materiały informacyjno-promocyjne dotyczące PROW".