Już od czerwca br. mikro i małe przedsiębiorstwa z branży przetwórstwa rolno-spożywczego będą mogły korzystać z nowej usługi pilotażowej, opartej o standardy Krajowego Systemu Usług. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała właśnie 11 usługodawców realizujących ten pilotaż.

Usługa składać się będzie z trzech etapów, polegających na: przeprowadzeniu u mikro i małego przedsiębiorcy z branży przetwórstwa rolno-spożywczego audytu marketingowego, przygotowaniu zindywidualizowanego planu marketingowego, asyście przy jego wdrażaniu. Przedsiębiorca będzie mógł także skorzystać ze szkoleń z zakresu marketingu. Usługa jest bezpłatna dla klienta.

Usługa marketingu dla przetwórców rolno-spożywczych realizowana będzie przez:

  • Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi
  • Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku- Białej
  • Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim
  • Firmę 2000 Sp. z o.o z Warszawy
  • Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. z Wrocławia
  • AT Group S.A. z Krupskiego Młyna
  • Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada" z Chełma
  • Turecką Izbę Gospodarczą z Turku
  • ECDF Sp. z o.o. z Poznania
  • Agencję Rozwoju Regionalnego MARR S.A. z Mielca
  • Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie

- Z badań przeprowadzonych przez PARP wynika, że przedsiębiorcy prowadzący działalność w sektorze rolniczym nie mają dostatecznego i specjalistycznego wsparcia w dziedzinie marketingu. Dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebom tej grupy przedsiębiorców, uruchamiamy specjalnie dedykowaną dla nich usługę, którą docelowo planujemy włączyć do Krajowego Systemu Usług - mówi Mariola Misztak-Kowalska, dyrektor Departamentu Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP.

Pilotaż prowadzony będzie do marca 2014 roku. Jeżeli usługa spotka się z zainteresowaniem przedsiębiorców, zostanie włączona w zakres usług systemowych świadczonych przez ośrodki Krajowego Systemu Usług.

Na korzystające z usługi marketingu firmy z branży rolno-spożywczej czeka też cały wachlarz innych usług KSU, skierowanych do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Są to zarówno bezpłatne usługi informacyjne, jak i częściowo odpłatne usługi doradcze (np. asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej). Za kilka tygodni uruchomiona zostanie także doradcza usługa proinnowacyjna Krajowej Sieci Innowacji KSU, co jeszcze bardziej pozwoli polskim mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom zwiększyć ich przewagę konkurencyjną na coraz bardziej wymagającym rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!