PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jest logo „Bezpośrednio od polskiego rolnika”

Jest logo „Bezpośrednio od polskiego rolnika” Logo "Bezpośrednio od polskiego rolnika"

Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi ICPPC oraz Komitet Protestacyjny Rolników z Zielonego Miasteczka proponują logo „Bezpośrednio od polskiego rolnika”. Ma być wykorzystywane „do tego, by wspierać gospodarstwa rodzinne, które głęboko odczuwają skutki wyjątkowo restrykcyjnej i niesprawiedliwej dla rolników polityki rządu”.



„Logo ma umożliwić identyfikację dobrej jakości żywności pochodzącej z gospodarstw rodzinnych w czasach, gdy dochody rolników pozostają pod dużym znakiem zapytania, a sprzedaż żywności jest coraz bardziej zmonopolizowana przez duże sieci supermarketów, które faworyzuje rząd” – twierdzą protestujący w wydanym komunikacie i dodają: „Rząd RP otwarcie wspiera międzynarodowe korporacje zamiast swoich własnych rolników”. Uzasadnienie? Jest takie: „W 2014 roku wpływy z podatku rolnego w skali kraju wyniosły ponad 1,6 mld zł, kilkakrotnie więcej niż wpływy z tytułu podatku dochodowego od wielkich sieci handlowych. W tym samym czasie, kilka największych zagranicznych sieci handlowych, których łączne przychody w naszym kraju w 2011 r. wyniosły około 50 miliardów złotych (według niektórych szacunków obecnie sięgają już 80 mld zł) rocznie, płaci podatek dochodowy od osób prawnych (CIT) tylko w wysokości kilkuset milionów rocznie...”

Logo ma pomóc rolnikom i konsumentom w prowadzeniu sprzedaży bezpośredniej. Rolnicy będą mieć gwarancję, że otrzymają sprawiedliwą zapłatę za wysokiej jakości żywność, jaką wytwarzają w swoich gospodarstwach, ponieważ wyeliminuje to pośredników. Z kolei konsumenci, mając świadomość, skąd pochodzi żywność, którą kupują, będą mogli podejmować świadome decyzje odnośnie zakupu.

- Wprowadzone do obiegu logo „Bezpośrednio od polskich rolników” jest kolejną inicjatywą mającą zwrócić uwagę na jawną niesprawiedliwość obecnych przepisów odnośnie nielegalnej żywności - przepisów, które Sejm i Senat ostatnio zmienił, ale na gorsze... - mówi Jadwiga Łopata, rolniczka, aktywistka, laureatka ekologicznego Nobla.

Na gorsze, bo znowelizowana ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która miała ułatwić rolnikom sprzedaż produktów przetworzonych w gospodarstwie, nie spełnia nadziei. Protestujący tak ją oceniają: „Rolnik będzie mógł sprzedawać swoje produkty tylko we własnym gospodarstwie lub na targowiskach (Uwaga! Nie zadaszonych!). Nie będzie mógł sprzedać swoich przetworzonych produktów do stołówek, restauracji, szkół, do lokalnego sklepiku, ani nawet na targowiskach usytuowanych w budynkach lub w ich częściach! Nie ma też kwoty wolnej od podatku, jak obiecywano. A rolnik realizujący sprzedaż bezpośrednią zobowiązany będzie do prowadzenia księgi wykazującej przychody. Od tych przychodów będzie obowiązywał podatek ryczałtowy w wysokości 2 proc. do kwoty UWAGA! 150 tys. euro, czyli 600 tys. zł rocznie (!)... komu mają służyć tak wysoka kwota?... bo małym rolnikom nie. Ponadto dalej BRAK jest odrębnych przepisów sanitarno-higienicznych uzależnionych od skali produkcji (JAK MA TO MIEJSCE WE WSZYSTKICH INNYCH KRAJACH UNII), na które czekają rolnicy, aby za sprzedaż swoich produktów - np. serów, soków, powideł - nie byli ścigani przez sanepid i nie musieli płacić kar.”

- Symbol „Bezpośrednio od polskich rolników” jest wezwaniem do obrony polskich rolników i wspaniałej żywności, jaką wytwarzają w swoich gospodarstwach. Nie mogę uwierzyć, że Polska tak przytłacza swoich najlepszych, tradycyjnych rolników, narzucając im tak przestarzałe, drakońskie przepisy dotyczące wytwarzania żywności. Istnieją poważne podstawy do tego, by zaskarżyć polski rząd do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i uzyskać zadośćuczynienie za tą jawną niesprawiedliwość – ocenia sir Julian Rose, prezes ICPPC.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (23)

  • Stefan Ławski 2016-05-30 10:24:02
    Strasznie GRAFICZNIE prostackie jest to logo " bezpośrednio od polskiego rolnika". Tak, to jest par excellence antyreklama. Chyba dzieciak by zrobil lepsze logo.
  • mlod12 2015-05-14 20:46:57
    lawa, moze i rolnicy ale ja jako konsument nie kupie niczego z takim logiem, wlasnie dlatego rolnicy i wielu polskich przedsiebiorcow przegyrwa z zachodem, bo ma w du** wyglad produktu/usługi. Ciekawie ze jednoczesnie potrafia sobie kupowac ladne BMW bo jakos tutaj rozumia poczucie estetykie.
  • as 2015-05-14 10:54:15
    Inicjatywa ok - logo porażka!!
  • lawa 2015-05-11 14:25:32
    Myślałem że tam są rolnicy a nie plastycy.
  • viagra 2015-05-08 13:58:35
    przecież to Biedrona prezydent słupska łapie za marchewe swojego kochanka
  • lol 2015-05-08 12:11:56
    "Myślałem, że po logo "!Pomorskie" już nic mnie nie zaskoczy... ale to logo to jakaś pomyłka. Wygląda jakby ktoś zrobił je na zaliczenie w gimnazjum plastycznym..."
    W gimnazjum plastycznym? chyba specjalnym i to do max 1975 roku.... później weszły juz jakiekolwiek zasady...
  • kotek 2015-05-07 16:44:25
    Dobrze, że gruszki nie trzyma
  • anty 2015-05-07 16:07:41
    Bardzo złe logo. Jak to ktoś wcześniej napisał - trzepanie marchewy. Aż szkoda słów :-(
    A tyle się mówi ostatnio o tym jak to brzydkie reklamy i logo sobie fundują polskie firmy i instytucje i co? I nic. Dalej promujmy brzydotę, niefunkcjonalność. jak to badziewie będzie wyglądać w mniejszym rozmiarze??? wlasnie jakby ktos sobie trzepał i to wcale nie marchewkę... :-/

    jak zwykle profesjonalizm w każdym calu!
  • kt 2015-05-07 16:04:09
    Myślałem, że po logo "!Pomorskie" już nic mnie nie zaskoczy... ale to logo to jakaś pomyłka. Wygląda jakby ktoś zrobił je na zaliczenie w gimnazjum plastycznym...
  • Rot 2015-05-07 15:34:51
    ale tandeta, brzydkie niefunkcjinalne logo.. antyreklama
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.42.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!