PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kowalski: Podatek dochodowy jest potrzebny rolnikom

Kowalski: Podatek dochodowy jest potrzebny rolnikom

Autor: farmer.pl/MP

Dodano: 21-11-2013 14:42

Tagi:

Podatek dochodowy służyłby rolnikom – uważa prof. Andrzej Kowalski, kierujący IERiGŻ.



Taką opinię przedstawił profesor podczas dzisiejszych obrad sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Jest ostatni dzwonek, aby wprowadzić rachunkowość – inaczej wielu instrumentów WPR nie można będzie wprowadzić – przestrzega profesor.

Profesor podkreślił, że nie chodzi o ściągnięcie pieniędzy od rolników, bo ci ich nie mają. Obecnie podatek muszą jednak płacić wszyscy rolnicy, niezależnie od dochodu. Jeśli będzie wprowadzony podatek dochodowy, zapłacą go ci, którzy dochód mają, a jeśli go nie będą mieli, to podatku nie zapłacą.

Jako przykład działania, z którego nie będą mogli skorzystać polscy rolnicy, profesor wymienił politykę ubezpieczania dochodów w wyniku spadku – bo jak udowodnić ten spadek. Jeżeli nie będzie tej decyzji szybko, będziemy znów mówili, że pewnych instrumentów nie można wykorzystywać – ostrzega profesor.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (42)

  • Vader 2013-11-25 19:33:44
    @s
    Przepraszam, masz rację. Nie przeczytałem do końca. Moja wina i proszę o wybaczenie. Przeczytałem kawałek i zaraz mi się skojarzyło z innym tematem gdzie podobne porównania robiłeś.

    I nie skarżę się tylko stwierdzam fakty. Nic do Ciebie nie mam i możesz pisać na mój temat co tylko chcesz. Ciekawe co tam jeszcze wymyślisz.

    @baca56

    "Masz jakiś pomysł jak jedynie siłami rozsądku wygrać wybory przeciw takim dywizjom?
    Podziel się, mówię serio."



    Więc wyjście na ulice i tak nic nie da, bo wyjdzie garstka. Żeby wyszły tłumy sytuacja musi być podobna jak na Ukrainie albo standard życia obniży się podobnie jak w Grecji. Inaczej nie ma mowy o żadnych wielkich demonstracjach, które mogą obalić rząd. Ludzi trzeba edukować politycznie i ekonomicznie, żeby wiedzieli skąd się biorą pieniądze, jak powstaje budżet itp. a jak premier się nie sprawdza a polityk brał udział w aferze to go się wywala ze stołka i zastępuje innym. Niestety widzimy jak to z tym jest. Frekwencja wyborcza jest niska a Ci co już biorą udział to traktują to jako obowiązek, przymus a nie prawo. Jedyny pomysł to robić jak Korwin podczas strajku związkowców w stolicy. Spokojnie tłumaczyć, że nie powinniśmy podążać w coraz większy socjal tylko coraz większą wolność gospodarczą i suwerenność. Wiem, to długie i żmudne ale Niemcy swoją potęgę budowali wiekami więc i my tego nie przeskoczymy.

    @Kowalska
    "Czym innym jest kwestia, czy wprowadzać podatek, a czym innym - jak to zrobić. Odprowadzanie podatków jest obowiązkiem każdego."

    A może zamiast obciążać kolejne grupy podatkami, odciążmy inne? Zamiast tysiąca stron ustaw, kodeksów skarbowych zróbmy łatwy i przejrzysty PiT i CiT?
  • s 2013-11-25 17:04:20
    vader-ja ci też już nieraz pisałem-jak chcesz komentować, to wpierw czytaj posty ze zrozumieniem. To @Kowalska porównuje towarowego rolnika do "pani Genia sprzątaczka ", a ja jej odpisuję, że to "jest co najmniej nie na miejscu." Widzisz-bucu-przeczytać ze zrozumieniem nie potrafisz, to i skomentować z sensem nie dasz rady.
    Dopóki się nie nauczysz-nie zwracaj się do mnie, bo znów będziesz się skarżył, że się ciebie czepiam.
  • s 2013-11-25 15:58:37
    @Kowalska "Państwo nie wprowadza podatku dla rolników. Widać na tym zarabia."
    Idąc tym tokiem, to przed 2011 rząd zarabiał na 22% vat, ale chcąc pomóc obywatelom podniósł stawkę na 23%. Do tego czasu nie podnosił, bo widać na tym zarabiał? Wszystkie inne podatki wprowadził tylko po to ,by ulżyć obywatelom, bo wcześniej ich nie było- widać na tym zarabiał? Niżej sugerujesz, że rolnicy - "się "ułożyli" (podkładając innych) i jest im dobrze".Jak to "się ułożyli"
    skoro tracą na braku podatku, a rząd "widać na tym zarabia".
    Kobieto -jesteś ze wszech miar fałszywa, bo się motasz i sama sobie przeczysz.
    Rozumiem, że psim obowiązkiem @Kowalskiej jest "podkładać się" Kowalskiemu, ale to nie znaczy, że zrobisz rolnikom wodę z mózgu.
  • golf 2013-11-25 15:04:01
    skurwy-sy-ny jeszcze im mało to jeszcze tu kasy szukają dlatych co sa za tym podatkiem to niech się w leb walna bo każdy podatek to dodatkowe koszty ja się nie zgadzm no i niezgadzam się żeby banda 300 debili decydowala o tym czy mam placic podatek czy nie czy to nie jest chore trzeba zwolnic ich zostawić z 10 tylko i wtedy będzie wiadomo kto jest za co odpowiedzialny a nie jak teraz jeden na drugiego zgania a kary niema dla nikogo piep--rzone profesory -doktory a morze ich trzeba opodatkować dodatkowo bo tacy madrzy to sobie poradzą przecież
  • rolno 2013-11-25 13:24:40
    DOPŁAT WCZEŚNIEJ NIE MOGĄ WYPŁACIĆ Podatek dochodowy to 90 rolników do MOPS
  • baca56 2013-11-25 01:04:44
    Nie takie to proste...
    Po mojej (naszej?) stronie jest siła argumentów, rozsądku, dyskusji, jakiegoś (takiego czy trochę innego) dekalogu. Czyli waluta, za którą można kupić głosy naprawdę nielicznego elektoratu.
    Po "ich" stronie walczą pieniądze z UE, z podatków, z wyprzedaży resztek masy upadłościowej - za te pieniądze można kupić całe tony kiełbasy wyborczej, zwłaszcza jak ktoś ma specjalną zniżkę w Biedronce Tesco Monsanto Lidlu i tani kredyt u Goldman/Sachsa czy chody w innych globalnych korporacjach.
    Do tego, trawestując znany bon-mot: nie ważne jak ludzie głosują, ważne kto układa listy. A my ich nie układamy.
    Na koniec zostaje ostateczny argument - naga siła. Policja, wojsko, czołgi.
    Na razie sprawdza się maksyma (Tocqueville? Talleyrand? nie pamiętam...) ze "nie ma takiego łajdactwa, którego nie popełni z pozoru przyzwoity rząd, gdy zabraknie mu pieniędzy". Tego rządu nawet przy dobrych chęciach nie mogę nazwać przyzwoitym.
    Ale zakres działania tej maksymy w wersji "soft" wydaje się wyczerpywać.
    Dalej jest naga przemoc. Nie dałbym głowy, że obecne elity nie użyją jej gdy zabraknie innych argumentów.
    I przynależność do Europy daje tu poczucie bezpieczeństwa, które jest złudne.
    Bośnia; Serbia, Kosowo, Albania - to bardzo blisko, i w geografii i w czasie.
    Masz jakiś pomysł jak jedynie siłami rozsądku wygrać wybory przeciw takim dywizjom?
    Podziel się, mówię serio.
    Pozdrawiam.
  • arszczecin 2013-11-25 01:02:49
    @ Vader, cała nadzieja w najbliższych wyborach. taki cichy sukces, brak pslu :)
    tylko co dalej? wszyscy pokazali w głosowaniu ws uboju ryt jak im zależy na dobru rolnictwa.

    porównując przychody rolasa i przedsiębiorasa wyjdzie że nikt by nie chciał robić TAKICH nakładów, dla takich zysków. Ludzi postronnych bolą przychody rolników, nie raz miałem coś takiego w banku, ale nikt nie patrzy na koszty i dochód.
    DLACZEGO marszałkowscy wchodzą w produkcję derkacza? bo nic nie wsadzają a tylko ciągną, spróbuj zrobić to w uprawie lub hodowli.

    a dlaczego towarowe?
    porównaj koszt założenia firmy sprzątającej ( jednoosobowej ) ze śr wielkości gosp w pl ( 10 ha , 10 krów ), w obu przypadkach zastosuj dofinansowanie ( UP vs Arimr ) ulgi ( zus vs pod rolny ) . za dofinansowanie sprzątaczki ( 10 tys ) kupisz mopy sropy, autko do dojezdzania do roboty i wiadro z wodą, siedziba firmy w domu. w gosp na samą ziemie potrzeba min 200 patyków.
    tam masz 100 % premii na start, w gosp 20 %. a weź teraz dochód.



    @ baca56, masz rację.
    co do ulicy: w Szczecinie 5 grudnia jest rocznica, pierwsza :) akcja trwa ...
  • Vader 2013-11-25 00:20:32
    @baca56
    A nie prościej wywalić ich z sejmu? To jest najskuteczniejsza metoda i najprostsza.

    @s
    To już wiem kto w w końcu zasila nasz budżet i dzięki komu ten kraj żyje. Dobrze, że polskich rolników stać na żywność, ubrania i mieszkania bo w ogóle już wszystko w Polsce by upadło.

    "Porównywanie zakresu obowiązków gostka sprzedającego ubezpieczenia czy sprzataczki -"prowadzących jednoosobowa działalność" z zakresem wszechstronnych obowiązków rolnika prowadzącego towarowe gospodarstwo jest co najmniej nie na miejscu."
    Nie na miejscu bo porównanie bez sensu. Dlaczego porównujesz sprzątaczkę, która rocznie zarabia 15 tys złotych i pracuje na umowę o pracę, studenciaka, który pracuje na umowę zlecenie i próbuje ubezpieczenie wcisnąć za prowizję do rolników, którzy pensję Krysi sprzątaczki na samo paliwo do maszyn potrafią wydać albo ŚOR? Jak ci już kiedyś pisałem, porównuj rolnika do jakiegoś przedsiębiorcy który ma podobny przychód bo wtedy to będzie najbardziej miarodajne.
  • baca56 2013-11-25 00:00:11
    Potrafię z kilkuprocentową dokładnością przeprowadzić REALNE rozliczenie jakiegoś przedsięwzięcia - nakłady, wydatki, przychód, dochód. Od tego REALNEGO dochodu gotów jestem płacić podatek (choć wiem, że zamiast finansować niezbędne funkcje państwa w dużej części zostanie on zdefraudowany a w najlepszym przypadku zmarnowany przez urzędujących przy korycie).
    Niestety, nie ma w praktyce żadnej szansy na takie uczciwe rozliczenie dla US - przepisy na to nie pozwalają.
    W dyskusji o podatku dochodowym w rolnictwie przewijają się różne pomysły:
    Podatek dochodowy od przychodu.
    Podatek dochodowy od hektarów.
    Podatek dochodowy zryczałtowany,
    i wiele jeszcze innych w tym stylu.
    To pokazuje, że nie ma ani o czym, ani z kim rozmawiać.
    Fiskus nie jest po to, żeby sfinansować rzeczywiste obowiązki państwa - jest po to żeby łupić kogo się tylko da na pożytek rządzącej klasy pasożytniczej. Rozsądek nie ma tu zastosowania, przyzwoitość też, a uczciwość jest pojęciem nieobecnym we współczesnych słownikach.
    Zginiemy w oparach wirtualnych rozliczeń, bagnie korupcji, albo po prostu z rąk rzezimieszków rządowych lub całkiem prywatnych.
    Chyba że zdecydujemy się na rozwiązanie tych problemów w jakimś kryterium ulicznym.
  • Kowalska 2013-11-24 23:14:40
    Wszystkie podatki, które wymieniłeś płaci sprzątaczka. Oprócz tego dochodowy. I ma też "wszechstronne obowiązki" - na miarę "wszechstronnego" dochodu. Podatek płaci się od dochodu, nie od "zakresu obowiązków". Na miarę dochodu.
    Podatek nie jest dla nikogo i za nic. Korzystasz z tego samego, co wszyscy. Cieszę się że też chcesz płacić podatek i składki ubezpieczeniowe - jak wszyscy, w zależności od dochodu.
    Państwo nie wprowadza podatku dla rolników. Widać na tym zarabia. I na głupocie i strachu tych, którzy się "ułożyli" (podkładając innych) i jest im dobrze.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.15.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!