Założenie firmowego konta bankowego to konieczność. Wymaga tego ustawa o działalności gospodarczej. Rachunek bankowy  jest również konieczny ze względu na obowiązek bezgotówkowego przekazywania składek ubezpieczeniowych. Opłaty bankowe za prowadzenie firmowych rachunków są ponoszone w związku z prowadzoną działalnością, zatem stanowią koszt uzyskania przychodu ogłosił Urząd Skarbowy w Białymstoku.


Wydatki związane z założeniem i utrzymywaniem rachunku bankowego stanowią tzw. pośrednie koszty uzyskania przychodów. Oznacza to, że takie koszy nie są związane bezpośrednio z konkretnym przychodem, jednak ich poniesienie niezbędne jest do prawidłowego funkcjonowania firmy. Do pośrednich kosztów uzyskania przychodów obok wydatków na opłaty bankowe można zaliczyć m.in. wydatki ponoszone na pracowników (płace, składki ubezpieczeniowe), opłaty za wywóz śmieci czy energię.

Źródło: Gazeta Prawna/farmer.pl