Wyniki badania pokazują, że polscy rolnicy są coraz lepiej wykształceni. Blisko 50 proc. ma wykształcenie średnie lub wyższe. Ponad 60 proc. gospodarstw jest zarządzanych przez mężczyzn w średnim wieku, ale 70 proc. przyznaje, że decyzje dotyczące prowadzenia działalności są podejmowane w porozumieniu ze współmałżonką.

Najwięcej gospodarstw jest 1-2 osobowych (43 proc.), a 23 proc. stanowią 3-osobowe rodziny. Najpopularniejszym wydarzeniem dla polskich rolników są wciąż dożynki - tak uważa 40 proc., a 33 proc. chętnie uczestniczy w targach rolniczych.

Polscy rolnicy coraz chętniej korzystają z internetu. Największą popularnością cieszą się filmy na YouTube publikowane przez innych rolników i portale społecznościowe o tematyce rolnej (27 proc.), a także zdjęcia dodawane na forach rolniczych (26 proc.) i blogi rolnicze (23 proc.). Tylko 13 proc. badanych nie korzysta z żadnych internetowych źródeł informacji o rolnictwie.

Wciąż stosunkowo mało popularne są portale społecznościowe, z których nie korzysta 58 proc. badanych. Wśród aktywnych użytkowników najwięcej rolników używa Facebooka (35 proc.) oraz Naszej Klasy (10 proc.) (...).

Czytaj cały artykuł na portalspożywczy.pl