Wyniki badania pokazują, że polscy rolnicy są coraz lepiej wykształceni. Blisko 50 proc. ma wykształcenie średnie lub wyższe. Ponad 60 proc. gospodarstw jest zarządzanych przez mężczyzn w średnim wieku, ale 70 proc. przyznaje, że decyzje dotyczące prowadzenia działalności są podejmowane w porozumieniu ze współmałżonką.

Najwięcej gospodarstw jest 1-2 osobowych (43 proc.), a 23 proc. stanowią 3-osobowe rodziny. Najpopularniejszym wydarzeniem dla polskich rolników są wciąż dożynki - tak uważa 40 proc., a 33 proc. chętnie uczestniczy w targach rolniczych.

Polscy rolnicy coraz chętniej korzystają z internetu. Największą popularnością cieszą się filmy na YouTube publikowane przez innych rolników i portale społecznościowe o tematyce rolnej (27 proc.), a także zdjęcia dodawane na forach rolniczych (26 proc.) i blogi rolnicze (23 proc.). Tylko 13 proc. badanych nie korzysta z żadnych internetowych źródeł informacji o rolnictwie.

Wciąż stosunkowo mało popularne są portale społecznościowe, z których nie korzysta 58 proc. badanych. Wśród aktywnych użytkowników najwięcej rolników używa Facebooka (35 proc.) oraz Naszej Klasy (10 proc.) (...).

Czytaj cały artykuł na portalspożywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!